ساعت کار ادارات و بانک‌ها در اهواز اعلام شد

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان ساعت حضور کارکنان ادارات و بانک‌ها را در هفته آینده در اهواز اعلام کرد.

ساعت کار ادارات و بانک‌ها در اهواز اعلام شد

رضا نجاتی افزود: ساعت فعالیت ادارات و بانک‌های شهرستان اهواز از شنبه ۱۵ آذر ، ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ دقیقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: درباره ساعت کاری دیگر شهرستان‌ها نیز در روز شنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان پیش از این گفته بود: هم اکنون از ۲۷ شهرستان در خوزستان، ۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۷ شهرستان در شرایط زرد هستند. شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بهبهان، لالی، هفتکل، رامشیر و شوشتر در شرایط نارنجی و شهرستان‌های آغاجاری، اندیکا، باغملک، باوی، ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوش، مسجدسلیمان، هندیجان، هویزه، کارون و گتوند در شرایط زرد قرار دارند.

نجاتی افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خوزستان از شرایط قرمز کرونا خارج شده و دیروز مورد فوتی بر اثر این ویروس در استان نداشتیم.

بر اساس این گزارش، محدودیت‌های کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی از اول آذر به مدت ۲ هفته اجرا شده بود.

بر اساس اطلاعیه شماره سه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا که روز پنجشنبه ۱۳ آذر منتشر شد، با تغییرات حاصله در وضعیت سه‌گانه، تعداد شهرهای زرد ۱۰۵ شهر، نارنجی ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر اعلام شده است.

همچنین اطلاعیه شماره چهار قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با تاکید بر ادامه محدودیت‌ها اعلام شده، براساس گزارش های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، در نتیجه الطاف الهی، ساماندهی‌ بعمل آمده و ارتقای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ازجمله استفاده فراگیر مردم ازماسک و رعایت فاصله گذاریِ موثر اجتماعی، سرعت گسترش همه گیری کرونا درکشورکاهش یافته، تعدادِ مبتلایان پذیرش شده دربیمارستان‌ها کمتر و درمجموع، شرایط تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییرکرده است؛ اما برآوردهای علمی و تخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی،کاملا شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدد به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و درآن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهرها و اجرای کامل محدودیت و تحمل دشواری ناشی ازآن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز پنجشنبه ۱۳ آذر گفته بود: برای نخستین بار در امسال تاکنون، در این روز فوت کرونایی در استان خوزستان ثبت نشد.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها