مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو:

۹۵۰۰ دستگاه خودرو از تعهدات معوق، در انتظار تعیین قیمت است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از انتظار ۹۵۰۰ دستگاه خودرو آماده تحویل برای تعیین قیمت از سوی سازمان حسابرسی خبر داده تا قیمت‌گذای صورت گرفته و خودروها تحویل مالکان آن‌ها شود.

۹۵۰۰ دستگاه خودرو از تعهدات معوق، در انتظار تعیین قیمت است

فرشاد مقیمی شب گذشته (جمعه) با حضور در یک برنامه خبری تلویزیونی ضمن اشاره به تاکید اخیر مقام معظم رهبری در جلسه با سران سه قوه مبنی بر افزایش تولیدات صنعتی کشور آن هم در سالی که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: با فرمان ایشان و تشکیل جلسات به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولیدات صنعت خودروی کشور، تکالیف ما نسبت به گذشته دوچندان شد تا در مسیر سیاست‌های کلان کشور حرکت خود را ادامه دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۴۱ هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است، گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی داشته است. در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید ایران‌خودرو ۲۱۶ هزار دستگاه بوده است. این در حالی است که از ابتدای سال جاری، روزانه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در ایران‌خودرو تولید شده و از ابتدای آذر ماه نیز با رشد ۱۵ درصدی به ۲۳۰۰ دستگاه در روز افزایش یافته است.

رکود تولید ایران‌خودرو طی سه سال اخیر شکسته شد

وی با اعلام اینکه، شنبه هفته گذشته (هشتم آذرماه) رکورد تولید روزانه با تولید ۲۹۵۰ دستگاه نیز شکسته شد، تاکید کرد : این رکورد در سه سال اخیر ایران‌خودرو بی سابقه بوده است. در گذشته ۴۰۰ دستگاه از تولیدات مربوط به محصولات CKD بوده است اما تولیدات امروز کاملا متعلق به تولیدات داخلی و با تکیه بر توان قطعه‌سازان داخلی است. قطعه‌سازان داخلی ما و کارگران در زنجیره تولید خودرو در شرایط فعلی جهادگران ما هستند که فعالیت‌ها و مجموعه خدمات آنان را باید مستند کرده و به ثبت رساند.

این مدیرعامل خودروساز با بیان اینکه با تامین به موقع قطعات از سوی قطعه‌سازان، در ۱۳ آذر ماه ۴۸۰۰ دستگاه خودروی ناقص این خودروسازی تکمیل و تجاری‌سازی شده است، یادآور شد: تا پیش از این روزانه ۱۸۰۰ الی ۱۹۰۰ دستگاه تجاری‌سازی می‌شد. در تعطیلات اخیر نیز بیش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو فاکتور شد و به فروش رسیده است.

خط تولید اتوبوس‌سازی که ۹ سال متوقف بود، مجدد راه‌اندازی شد

مقیمی افزود: البته افزایش تولید صرفا در حوزه خودروهای سواری نبوده در حوزه تولید خودروهای مسافری و باری نیز ۴۶ درصد رشد داشته‌ایم. ایران‌خودرو دیزل از ابتدای آذر تا امروز، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش تولید داشته است و خط تولید اتوبوس‌سازی که بیش از ۹ سال متوقف بوده، با استفاده از سازندگان داخلی راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید براینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری‌سازی خودرو در خودروسازان موجب رونق تولید و افزایش اشتغال در قطعه‌سازان نیز شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که با این میزان تولید، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدریج به آرامش برسد و همچنین امیدواریم بتوانیم مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه صنعت برعهده گروه صنعتی ایران‌خودرو است، به خوبی دنبال کنیم.

۲۸ هزار دستگاه تعهد معوق ایران‌خودرو که به‌زودی ۹۵۰۰ دستگاه آن، تحویل می‌شود

وی افزود: در حال حاضر میزان تعهدات معوق ایران‌خودرو ۲۸ هزار دستگاه است که از این میزان ۹۵۰۰ دستگاه خودرو تولید و آماده تحویل شده است که موجود در پارکینگ شرکت بوده و ظرف چند روز آینده، با اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، این ۹۵۰۰ دستگاه نیز فاکتور و به مالکان آن‌ها تحویل خواهد شد. سعی ما براین است که هرچه سریعتر و پیش از پایان سال، تمامی معوقات را به صفر برسانیم.

مقیمی با اشاره به هشت مرحله فروش فوق‌العاده که طی آن بالغ بر ۸۷ هزار تعهد جدید ایجاد شده است، تصریح کرد: از این میزان ۶۵ هزار دستگاه به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است. ۲۲ هزار خودرو نیز متعلق به نهمین مرحله از فروش فوق‌العاده است که اخبرا قرعه‌کشی آن انجام شده و مهلت تحویل آن‌ها تا حداکثر سه ماه آینده است. در حالی که موعد تحویل خودروهای عرضه شده در طرح‌های فروش فوق‌العاده، ۹۰ روزه است اما تمامی خودروها، کمتر از ۴۰ روز تحویل داده شده است.

تعهد ایران‌خودرو در تولید ۶۰ هزار دستگاه در ماه، در بسته جهش تولید وزارت صمت

این مدیرعامل صنعتی، در رابطه با وعده تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری، گفت: سهم تولید ایران‌خودرو از کل این یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، ۵۰۰ هزار دستگاه است که برنامه تحقق آن در دستور کار ما قرار دارد. براساس آمار تولید، تا به امروز ۵۲ درصد از تولیدات کل کشور به ایران‌خودرو تعلق داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیرو فرمایشان مقام معظم رهبری، بسته جهش تولید برمبنای استفاده از ظرفیت‌های داخلی از سوی وزارت صمت تهیه شده که به زودی به جمع‌بندی نهایی خواهد رسید و ایران‌خودرو نیز در این بسته تعهد به تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو داده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سلام
    0

    مدیر ایران خودرو علنا دروغ حرف میزنه بیش از سه ماه در قرعه‌کشی اریسان برنده شدیم تا به حال نداده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها