شورای عالی امنیت ملی پشت مجلس درآمد/ بیانیه دبیرخانه پیرامون تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

 دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای، توضیحاتی را پیرامون حاشیه‌سازی‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» ایجاد شده است، ارائه کرد. 

شورای عالی امنیت ملی پشت مجلس درآمد/ بیانیه دبیرخانه پیرامون تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

در بخشی از این بیانیه آمده است:

حدود دو ماه قبل کلیات طرح مجلس که مراحلی از آن طی شده بود توسط ریاست محترم مجلس به شورای عالی امنیت ملی ارائه و شورا نیز ضمن استقبال از اصل موضوع، ملاحظاتی را نسبت به جوانبی از آن ارائه و جمع‌بندی کرد.

جمع بندی شورای عالی در مورد این طرح مورد تصویب قرار گرفت و پس از طی مراحل به عنوان مصوبه شورا ابلاغ گردید.

در مصوبه شورا از مجلس خواسته شده بود در بررسی و تدوین نهایی طرح با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نیز تعامل و همفکری شود.

در چارچوب اجرای مصوبه شورای عالی، نمایندگان ریاست محترم مجلس و کمیسیون امنیت ملی نهاد قانون‌گذاری کشور در چند مرحله رایزنی‌ها و ارجاعاتی به دبیرخانه داشتند که ملاحظات دبیرخانه را دریافت و در اغلب موارد، مورد توجه قرار دادند.

برخی نگرانی‌های طبیعی و متعارف در مورد این طرح برای دبیرخانه مطرح بود که با پیگیری از مراجع ذیربط مرتفع گردید.

کلیه مراحل مختلف تدوین طرح تا تصویب نهایی آن بر اساس روال و مقررات متعارف و قانونی مجلس انجام شده و دبیرخانه دخالتی در آن نداشته است.

مجلس محترم الزامی برای اخذ موافقت دبیرخانه و دستگاه‌های دیگر نداشته مگر آنچه در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس، رعایت آن توصیه گردیده و توسط شورای محترم نگهبان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

نظر کارشناسی دبیرخانه در خصوص مراحل شکل‌گیری، تکمیل و تصویب قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» این است‌ که قانون فوق مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند و بر عکس، آنچه بر خلاف مصالح ملی بوده و مورد نگرانی می‌باشد، همین جنجال‌هایی است که شأن و جایگاه نهادهای قانونی کشور را مورد خدشه قرار داده و به وحدت و انسجام ملی خسارت وارد می‌کند.

اظهارنظرها و رفتارهایی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، مصالح و منافع ملی را قربانی اغراض و منافع گروهی و جناحی نموده و ضمن آن که هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، پیام و آدرس غلط به دشمنان منتقل می‌کند.

توسل ابزاری به ارزش‌های عالی نظام و انقلاب به ویژه موضوع شهادت دانشمند خدوم و انقلابی شهید «محسن فخری‌زاده» و دست‌مایه قرار دادن آن در مجادلات سیاسی و جناحی به ویژه از سوی آنهایی که انتظار است در موقعیت کنونی تمام اهتمام خود را صرف تحکیم وحدت و انسجام ملی و سامان‌دهی اوضاع کشور نمایند و در تدارک پاسخ کوبنده به دشمن غدار باشند، سوالات بزرگی را ایجاد نموده و به هیچ وجه قابل توجیه نمی‌باشد.

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با آگاهی نسبت به رویکرد برخی طرف‌هایی که به دنبال گسترش و تداوم هیاهو و ایجاد خدشه در نقش، جایگاه و عملکرد دبیرخانه هستند، قصد پاسخگویی به آنان را ندارد لیکن ضمن اعتقاد راسخ و توصیه اکید به همه طرف‌ها در خصوص ضرورت پایان دادن به مجادلات بی‌حاصل، هشدار می‌دهیم که اجازه نخواهیم داد منافع و مصالح کشور دست‌مایه سیاست‌بازان قرار بگیرد.

منبع: نورنیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • حمزه
    0

    مشخصه که از مجلس پشتیبانی میکنه وگرنه همون روز منحل میشه

    نظرات شما -
    • سید
      0

      اگه حرف نزنی بهت نمیگن لال

  • کاربر ناشناس
    0

    اشتباه بزرگی کردند و کار غیر کارشناسی کردند

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      کارشناسی فقط اینستکس و برجام!!

  • محمد
    0

    اون مسیح مهاجری کجاست که میگفت هماهنگی بین مجلس وشورای عالی امنیت دروغ است به نظرم قالیباف میتونه علیه این شخص دروغگو شکایت کنه

  • یاسر
    0

    پس میخاستی از روحانی وتیم برجام حمایت کنه 7 سال از تمام کارهای این دولت حمایت کرد که این نتیجه شه بگذار جلوی این دروغ گوها (غربیها) با اقتدار بایستیم و حقمون رو با ایستادگی و اقتدار بگیریم با مذاکره و اعتماد کردن وبه قول وامضا این او اون که سرمون کلاه گذاشتن

  • امیر
    0

    یه جوری تیتر کردین انگار آمریکا رو به زانو دراوردن!!! جمع کنید این مسخره بازی هارو به فکر مردم باشید با این لجبازی ها اونی که پولداره ککش هم نمی گزه اونی که کارمند تنش میلرزه اونی که کارگره آرزوی مرگ می کنه آخه بی همه چیزا دیگه کو امید به زنگی اون رئیس مجلس که ادعای مردمی بودن داره وقت گرفتن لایحه مجلس رو ترک می کنه بیشتر از این انتظار نمی رفت مثل بچه های لوس مثلاً که چی ... آقا اینجوری بیشتر ذات خرابتون آشکار می شه حالا الکی برو بیمارستان فاز کرونا بگیر بگو من مردمی هستم حاضرم قسم بخورم همهش واسه قدرت و جاه طلبیه الکی مردم هم کردید بهانه گستاخی به هم

    نظرات شما -
    • نصرت الله
      0

      یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری.....اگه زودترمی گفتی قالیباف بااسنپ می رفت پاستور ولایحه بودجه رو ازنگهبان نهادریاست جمهوری می گرفت.......

  • حسین
    0

    کاملا متوجه شدم وقتی بنده خدا می‌گفت که من از اجرای افزایش قیمت بنزین صبح جمعه خبردار شدم. لامصب مملکت که نیست، بجای شورای عالی امنیت ملی، دبیرخانه شورا اعمال نظر و وضع قانون و داوری و قضاوت میکند. یکجا می‌گوید شورای عالی گفته است یا وزارت خارجه هماهنگ شود و حالا می‌گوید لزومی ندارد با هیچ دستگاهی هماهنگی شود!!!!

    نظرات شما -
    • سید
      0

      وقتی چیزی حالیت نیست افاضات نکنی کسی بهت نمیگه لال،

    • حسین
      0

      یک گروهی با الفاظ کاملا مشابه و فحاشی سعی در حضور در فضای مجازی دارن و هر نظری رو محکوم و گوینده را احنبی، جیره خوار ، غرب پرست می‌نامند ولی نمی‌دانند که مردم میدانند که بابت کامنت های غلطی که میگذارند، امتیاز می‌گیرند در حد کیک و ساندیس

  • ایرانی
    0

    یکی نیست به این استقلالی ها بگه.. شما چرا شکایات خودتونو به فدراسیون می برید.. بهترین جا برای شما فدراسیون عربستان سعودی هستش.. اونجا بهتر میتونید جواب بگیرید.. همونطور که اسطورتون فرهاد توی محله شیخ نشینا معروفه.. در ضمن شما به دنبال قوی بودن نباش.. چون چهار ساله چیزی نبودین.. امسالم نیستین.. اون از مربی تون که با فحاشی به تیم فولاد و اونم از مربیان سرشار از حکمتتون که با هم سره دعوا دارند.. مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید

  • محسن
    0

    لابد نتیجش به زانو در اومدن غربی هاست که تحریمها رو بر دارندو حق غنی سازی به ایران بدند ! البته چیزی برا از دست دادن نداریم فقط مواظب باشن جنگ نشه چون یک شبه تمام زیر ساختها و پالایشگاههامون رو نابود میکنند چون غربیهاهدفشون تضعیف و نابودی قدرت ایرانه فقط به خاطر منافع اسرائیل حاضرند کل ملت ایران رو از بین ببرند.

    نظرات شما -
    • سید
      0

      جنگ بشه ، هیج جای دنیا در امان نخواهد بود، شما به عنوان یک اجنبی لازم نیست نگران زیرساختهای ما باشید، صلاح مملکت خویش خسروان دانند، ملیجک خفه

    • کاربر
      0

      هرچی که "سید" گفت حرف منم هست. با اربابای پوشالیت.

  • هه‌هه
    0

    ایول‌شورای‌عالی

  • تمشکال
    0

    بعد از مصوبه مجلس که از ریسک بالایی برخوردار است مردم فقیر جامعه به تحمل پذیری خود بیشتر سرو سامان دهند .هیچ کشوری دلش برای ما نسوخته پس وقتی خردورزی کنار برود قدرت در مقابل قدرت قرار میگیرد. خدا کند تعارف جای سیاست احساس زده را نگیرد و در باتلاق شعار ملت را غرق نکنیم مقتدرانه در مقابل دشمن بایستیم تا از بلا تکلیفی و تحریم و فقرمردم موفق بیرون بیایند . دنیا شبیه باغ وحش شده است جواب زور و ستم را نباید با حرف داد باید قبول کنیم که رژیم شیطانی آمریکا بدتر از ترامپ فراوان دارد و دلخوش به جو بایدن فقط وقت کشی ست. ابرقدرت ها در کنار خود باید برای ایران جا باز کنند و این ثمره مقاومت ملت ایران خواهد بود

  • ح
    0

    سید جان مادر درامدچندمیلیاردباباشما دیگه کی هستی مردم پول نسخه دکترندارد البته مقصرهم نیستی چون سوار از پیادخبرندارد

  • کاربر ناشناس
    0

    آفرین به شورایعالی امنیت ملی که دماغ بزرگ روش کم شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها