مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

سقف برداشت روزانه سوخت ناوگان بار و مسافر در کردستان حذف شد

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: سقف برداشت سهمیه سوخت نفتگاز ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری این استان حذف شد.

سقف برداشت روزانه سوخت ناوگان بار و مسافر در کردستان حذف شد

محمدراشد مدرس گرجی روز یکشنبه اظهار داشت: با به پیگیری‌های مکرر این اداره کل از طریق استانداری کردستان، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت نفت، اجرای جدول کشوری عرضه سوخت نفتگاز در این استان هم انجام شد.

وی اضافه کرد: پیش از این ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان تنها در جایگاه‌های این استان در برداشت سوخت مورد نظر خود محدودیت برداشت ۶۰ لیتری در هر شبانه روز داشتند که این مساله موجب بروز برخی مشکلات برای رانندگان شده بود.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: حدف سقف برداشت از مطالبات جامعه حمل و نقل بویژه رانندگان حوزه بار و مسافر استان بود که با پیگیری‌ها و ورود مستقیم استاندار، مشکل حل و از این پس سهمیه سوخت نفتگاز از حالت منطقه بندی خارج و همانند دیگر استان‌های کشور خواهد بود.

استان کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالاست، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها