نشت آب در زیرگذر راه‌آهن سراسری ورامین

از ابتدای امسال با هربار بارندگی‌، آب از دیواره‌های جانبی زیرگذر ۱۵ خرداد که چهار خط راه‌آهن تهران - مشهد و قطار حومه‌ای تهران - ورامین از فراز آن عبور می‌کند جاری می‌شود که نگرانی‌هایی برای مردم منطقه به وجود آورده‌است.

نشت آب در زیرگذر راه‌آهن سراسری ورامین

همزمان با احداث راه‌آهن سراسری تهران - مشهد در سال ۱۳۳۵ و به منظور عبور خط راه‌آهن سراسری از ورامین، در منطقه موسوم به کارخانه قند, پلی احداث شد که فقط یک خط ریل از زیر آن عبور می‌کرد و با افزایش تعداد خطوط، این پل قدیمی در اواسط دهه ۶۰ جمع آوری و به جای آن پلی جدید با هسته ماسه‌ای احداث شد.

این پل تا سال ۱۳۹۵ پابرجا بود تا این که به منظور اجرای خط سوم و چهارم قطار حومه‌ای تهران - ورامین، عملیات تخریب آن در ۱۷ مهر سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز و پس از یکسال زیرگذری موسوم به ۱۵ خرداد احداث و زیر بار ترافیک رفت.

نشت آب در زیرگذر راه‌آهن سراسری ورامین

هر چند که با افتتاح این طرح ‌مهم، برخی از عملیات اجرایی آن از جمله زیباسازی و نصب علائم هشدار دهنده نیمه کاره باقی ماند ولی مهمترین معارض اجرای طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین برطرف شد.

با وجود آن که شهرداری ورامین با انجام اقداماتی نظیر نصب کامپوزیت‌ها نما، نصب علائم هشدار دهنده، نورپردازی و اجرای پیاده رو، بخشی از این طرح را تکمیل کرد ولی از ابتدای امسال بر روی دیواره جنوبی این زیرگذر، آثاری از رطوبت نمایان شد؛ رطوبتی که در هنگام بارش نزولات جوی بر میزان آن افزوده می شود و در مقاطعی آب از جدار دیواره‌های بتنی به سمت پیاده رو جاری می‌شود.

نشت آب در زیرگذر راه‌آهن سراسری ورامین

حال طی روزهای اخیر و در پی بارش شدید باران، حجم زیادی آب روی دوربرگردان احداث شده برفراز این زیرگذر جمع و از دیواره‌های جانبی و محل تلاقی آن با محل عبور ریل‌های راه‌آهن نیز جاری شده است.

شرایطی که باعث نگرانی مردم و رهگذران شده و منظره ناخوشایندی در این زیرگذر ایجاد کرده است.

پیمانکار راه‌آهن مسیر عبور آب ایجاد نکرد

معاون عمرانی شهرداری ورامین در این رابطه گفت: در زمان احداث این سازه، مسیر عبور آب روی دوربرگردان تعبیه نشد و این امر موجب می‌شود تا در هنگام بارندگی، مقدار زیادی آب در این مکان جمع شود.

صادق عباسی افزود: موضوع جمع شدن آب بر روی دوربرگردان زیرگذر ۱۵ خرداد طی مکاتبه‌ای به شرکت راه‌آهن منتقل شده است.

نشت آب در زیرگذر راه‌آهن سراسری ورامین

وی گفت: زیرگذر ۱۵ خرداد با وجود افتتاح، از نواقصی برخوردار است که بخشی از آن ها از جمله ایجاد پیاده‌رو و زیباسازی توسط شهرداری ورامین انجام شد؛ ولی مشکلاتی از جمله همین جمع شدن و نشت آب باید به صورت اصولی توسط شرکت پیمانکار رفع شود.

عباسی اظهارکرد: شهرداری به طور رسمی این زیرگذر را از شرکت راه‌آهن تحویل نگرفته است.

وی افزود: شاید این نشت آب در کوتاه مدت مشکلی برای سازه به وجود نیاورد ولی ممکن است در دراز مدت، نفوذ آب خطرساز شود.

مسوولان راه‌آهن هر گونه اظهار نظر در خصوص نشت آب در زیرگذر ۱۵ خرداد ورامین را به بررسی کارشناسی از این مکان اعلام کردند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها