جلوگیری از سقوط کامیون به دره ۳۰ متری توسط آتش نشانان شهر قدس

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس از عملیات ویژه جلوگیری از سقوط کامیون به دره ۳۰ متری معدن شن و ماسه در جاده شهریار توسط نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان خبر داد.

جلوگیری از سقوط کامیون به دره ۳۰ متری توسط آتش نشانان شهر قدس

محسن همیانی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از عملیات ویژه جلوگیری از سقوط کامیون به دره ۳۰ متری توسط نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس در مأموریتی حساس، یک دستگاه کامیون را که در آستانه سقوط به دره ۳۰ متری معدن شن و ماسه بود بیرون کشیدند و راننده کامیون نیز با شجاعت آتش‌نشان شهر قدسی از مرگ حتمی نجات یافت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس در تشریح این مأموریت گفت: با مخابره حادثه رخ داده برای یک دستگاه کامیون در معدن شن و ماسه واقع در جاده شهریار- کرج، خیابان دامداران، نیروهای امداد و نجات و پشتیبانی ایستگاه‌های ۱ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی با رسیدن به محل حادثه مشاهده نمودند خودروی کامیون کنار پرتگاه در حال سقوط به دره می‌باشد و راننده آن نیز امکان خارج شدن از خودرو را ندارد. در این شرایط که هر لحظه امکان سقوط کامیون به دره وجود داشت، آتش‌نشانان ابتدا توسط لودر مانع از سقوط خودروی فوق به دره شده و سپس برای نجات راننده گرفتار وارد عمل شدند.

همیانی با اشاره به اینکه راننده تقریباً ۷۰ ساله در داخل خودرو محبوس شده بود و به دلیل ترس توانایی حرکت کردن و خارج شدن از خودرو را نداشت، بیان داشت: در این شرایط مخاطره‌آمیز که به دلیل عدم تعادل کامیون هر لحظه خطر سقوط به عمق ۳۰ متری معدن وجود داشت، آتش‌نشان شجاع، «حسین رنجبر» با تجهیز شدن به هارنس توسط جرثقیل به داخل اتاقک کامیون رفته، هارنس را به تن راننده کرده و به بیرون انتقال داد و خود نیز بعد از نجات راننده خودروی کامیون، توسط جرثقیل به بیرون هدایت شد و در پایان نیز نیروهای سازمان، خودروی مذکور را با استفاده از جرثقیل بیرون کشیدند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلا ازکرمان
    0

    درود برآتشنشانان شجاع وجان برکف.این عزیزان لیاقت تشویق واضافه کاردارند.قهرمانان خداپشت وپناهتان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها