مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری:

آلودگی نفتی در آب شرب سرخون اردل گزارش نشده است

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به پایش‌های روزانه آب چشمه سرخون در پی شکستگی لوله و نشت نفت در منطقه، هنوز آلودگی نفتی در منابع تامین‌کننده آب شرب منطقه گزارش نشده است.

آلودگی نفتی در آب شرب سرخون اردل گزارش نشده است

فرشاد متقی روز سه‌شنبه افزود: با وقوع حادثه برای لوله انتقال نفت مارون به اصفهان و جاری شدن نفت در اراضی اطراف این لوله، چشمه‌های نزدیک به محل حادثه را خاموش کردیم.

وی ادامه داد: چشمه سرخون منبع اصلی تامین آب شرب شهر سرخون و بخش میانکوه به شمار می‌رود که سالهاست با نشت نفت و بروز آلودگی نفتی خاموش شده و چشمه‌ها و منابع آب دیگر جایگزین این چشمه شده است.

متقی تصریح کرد: در حال حاضر چشمه‌های عزیزی، دره‌دون، پشت‌دشت و رفن و یک حلقه چاه تامین‌کننده آب شرب مردم شهر سرخون و روستاهای اطراف آن است که طی آزمایش‌های انجام شده تاکنون آلودگی نفتی در این منابع آبی گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از نمونه‌برداری از آب چشمه سرخون نیز خبر داد و گفت: نمونه برای انجام آزمایش‌های پیشرفته به تهران ارسال شده است تا وجود و میزان آلودگی نفتی در این چشمه نیز مشخص شود.

متقی خاطرنشان کرد: در مواقع بروز بحران، آب شرب روزانه رصد و پایش می‌شود و تست کلرسنجی روزی سه نوبت از سوی این شرکت انجام می‌گیرد تا سلامتی مردم با تهدیدی در این خصوص مواجه نشود.

وی افزود: در صورتی که در پایش‌های انجام شده وجود آلودگی در آب منطقه مشخص شود آمادگی برای آبرسانی سیار وجود دارد.

شهر خون مرکز بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار از روستاهای اطراف شهر سرخون شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه و رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها