آدم‌سوزیِ جوان ۲۱ساله از پشت‌بام/ تصاویر

 جوان 21 ساله ای که با ریختن بنزین از پشت بام یک منزل مسکونی 3 نفر را زیر دیوار به آتش کشیده بود، جزئیات صحنه هولناک آدم سوزی از پشت بام را در حضور قاضی پرونده بازسازی کرد.

آدم‌سوزیِ جوان ۲۱ساله از پشت‌بام/ تصاویر

این حادثه وحشتناک از اوایل آبان گذشته هنگامی در خیابان حر 19 در منطقه قلعه ساختمان مشهد بین چند جوان آغاز شد که کینه عمیق جوانی بدجور به اختلافات آن ها گره خورد.

این اختلافات که به گردن کشی و غرور رسیده بود به نزاعی خونبار کشید که با شکستن شیشه های نوشابه و حمله به یکدیگر صحنه وحشتناکی را رقم زد.

در این میان برخی از عوامل نزاع مجروح شدند واین ماجرا با خط و نشان کشیدن های تهدیدآمیز در حالی به پایان رسید که «صمد» (جوان 30 ساله) به دلیل زخمی شدن در این نزاع ترسناک، شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرد تا محمدرضا-خ (یکی از عاملان نزاع طرف مقابل) را به دادگاه بکشد اما وقتی احضاریه قانونی به منزل محمدرضا رسید آتش زیر خاکستر این اختلافات دوباره شعله ور شد و تهدیدها افزایش یافت.

در حالی که کشمکش های بین دو طرف نزاع ادامه داشت یکی از آن ها پیشنهاد آشتی و رفاقت دوباره را مطرح کرد. این گونه بود که «محمدرضا» در تماس تلفنی، از طرف های مقابل خواست برای رفع کدورت و آشتی به منزل خاله او در خیابان حر 19 بروند.

حدود ساعت 17 یازدهم آبان بود که 3 جوان زیر دیوار منزل خاله محمدرضا به انتظار او ایستادند اما ناگهان بنزین از پشت بام به سر و صورت آن ها فرو ریخت و در یک لحظه شعله آتش هم از آسمان فرود آمد.

آدم‌سوزی از پشت بام!

جوانان منتظر که زیر دیوار غافلگیر شده بودند در میان جیغ و فریاد، آتش گرفتند.

«صمد» خودش را روی زمین انداخت و با غلتیدن سعی می کرد شعله های آتش لباس هایش را خاموش کند این در حالی بود که «داود-ط» (جوان 28 ساله) و نصیر (جوان 30 ساله) نیز فریادزنان از دیگران کمک می خواستند.

در میان حیرت و ناباوری رهگذران و اهالی، بالاخره شعله های آتش خاموش شد و 3 جوان که دچار سوختگی شدید بودند توسط نیروهای اورژانس به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافتند اما تلاش کادر درمانی برای نجات جان جوان 27 ساله به نتیجه نرسید و «داود» بر اثر عوارض ناشی از سوختگی جان سپرد.

در حالی که پرونده های جنایی روی میز قاضی شعبه 404 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گشوده شده بود، تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی به فرماندهی سرهنگ علی بهرام زاده، رئیس اداره جنایی آگاهی برای دستگیری محمدرضا (متهم به قتل) آغاز شد.

چند روز بعد کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در منطقه پنجتن شناسایی و او را دستگیر کنند. این جوان 21 ساله که متهم به آدم سوزی از پشت بام است پس از انجام بازجویی های مقدماتی در پلیس آگاهی خراسان رضوی ، به محل وقوع جنایت هدایت شد تا در حضور مقام قضایی صحنه قتل را بازسازی کند.

در آغاز بازسازی صحنه جنایت ابتدا سرهنگ وحید حمیدفر، افسر پرونده به تشریح خلاصه ای از محتویات پرونده و اقاریر متهم در پلیس آگاهی پرداخت و سپس با دستور قاضی حسنی، این متهم به قتل مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و با تفهیم مواد قانونی از سوی مقام قضایی که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند چرا که اظهاراتش در مراحل دادرسی مورد استناد قضایی قرار می گیرد، به معرفی کامل خود پرداخت و درباره این حادثه هولناک مدعی شد: به خاطر ماجرای سرقتی که رخ داده بود، به طرف مقابل اعتراض کردم که همین موضوع به اختلاف و درگیری بین ما منجر شد.

پس از شکایت نیز آن ها مرا تهدید می کردند که تو را می کشیم و به خارج از کشور می رویم! من هم که از تهدیدهای آن ها می ترسیدم به همراه یکی از دوستانم به پمپ بنزین رفتم و یک4 لیتری بنزین خریدم درحالی که قرار بود با هم آشتی کنیم. وقتی آن ها به زیر دیوار منزل خاله ام رسیدند من و پسرخاله ام به پشت بام رفتیم. من سر یک ظرف پلاستیکی نوشابه خانواده را بریدم و درون آن بنزین ریختم.

قصد داشتم آن ها را بترسانم به همین دلیل پارچه بزرگی را نیز به بنزین آغشته کردم و آتش زدم اما زمانی که ظرف بنزین روی سر و صورت آن ها (3 جوان زیر دیوار) خالی شده بود شعله های آتش «گر» گرفت و من پارچه را نیز به پایین پرت کردم که آن ها آتش گرفتند.

در حالی که متهم به قتل تلاش می کرد ماجرا را غیرعمد جلوه دهد، پسرخاله او نیز حضور خودش در پشت بام را تکذیب کرد و گفت: برادرم پایین بود و من هیچ وقت چنین کاری نمی کردم. محمدرضا به خاطر این که من طرف او نبودم از من ناراحت شده و چنین اظهاراتی را بیان می کند.

آدم‌سوزی از پشت بام!

به دنبال اعترافات متهمان، قاضی حسنی دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب، متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا این پرونده جنایی دیگر مراحل دادرسی را طی کند. شایان ذکر است: با بهبودی مصدومان دیگر این حادثه وحشتناک، زوایای پنهان این پرونده زیر نظر سرهنگ ولی نجفی، رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی و با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی شعبه 404 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، زیر ذره بین بررسی‌های تخصصی قرار گرفت.

منبع: خراسان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چراروصورتش،تاریک، چرا،نشان،نمیدهید، شاید،بادیدن،چهرش،خیلی،ها،بشناسنش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها