طرز تهیه ۶ صبحانه متفاوت و لذیذ

ایرانی‌ها از گذشته‌ای دور توجه خاصی به صبحانه داشته‌اند. در واقع بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باورند که خوردن صبحانه اهمیت بسیاری دارد و نخوردن صبحانه ممکن است باعث بروز برخی از مشکلات جسمی شود.

طرز تهیه ۶ صبحانه متفاوت و لذیذ

این روزها نیز برخی از قرارها کاری و دوستانه با صرف صبحانه صورت می‌گیرد، همچنین اگر می‌خواهید دوستانتان را به یک صبحانه لذیذ دعوت کنید یا برای خود و خانواده‌تان یک صبحانه متفاوت و خوشمزه تهیه کنید، توصیه می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

۱٫ طرز تهیه پنکیک آمریکایی
طرز تهیه پنکیک آمریکایی برای صبحانه

پنکیک یک صبحانه لذیذ است که بسیاری از ایرانی‌ها نیز به این صبحانه علاقه دارند. برای تهیه پنکیک آمریکایی شما به ۲۰۰ گرم آرد الک شده، نصف قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر، ۱ قاشق غذا‌خوری شکر، ۳ عدد تخم‌ مرغ، ۲۵ گرم کره ذوب شده، ۲۰۰ گرم شیر، مقداری روغن مایع و سیروپ یا عسل نیاز دارید.
برای تهیه پنکیک آمریکایی ابتدا ۲۰۰ گرم آرد الک شده را با بیکینگ پودر، شکر و مقدار بسیار کمی نمک در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. پس از آن، ۳ عدد تخم مرغ، کره و شیر را به ترکیبات اضافه نمایید و آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شوند.
در نهایت شما می‌توانید پنکیک را در ظرف تفلون داغ بریزید. در صورتی که پنکیک به ظرف می‌چسبد، می‌توانید ته ظرف را با روغن مایع کمی چرب کنید، اما در بسیاری از مواقع نیازی به این کار نیست.
پس از ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه، پنکیک را با کفگیر برگردانید تا طرف دیگر آن به خوبی پخته شود. سپس شما می‌توانید پنکیک آمریکایی را همراه با سیروپ (شربت)، عسل یا شکلات صبحانه و هرگونه میوه دلخواه میل کنید.

۲٫ طرز تهیه خوراک لوبیا و تخم مرغ

طرز تهیه خوراک لوبیا و تخم مرغ برای صبحانه

برای تهیه این نوع خوراک لوبیا شما می‌توانید از کنسرو لوبیا استفاده کنید یا لوبیا را از شب در آب قرار دهید و صبح با مقدار آب و نمک آن را بپزید. با این حال، این صبحانه بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی خواهد داشت.
برای تهیه صبحانه با لوبیا شما به ۲ قاشق چای‌خوری روغن، ۱ پیاز متوسط نگینی، ۱ عدد فلفل قرمز یا سبز تند خرد شده، ۳ حبه سیر له شده، مقداری نمک و فلفل، ۱ قاشق غذا‌خوری سس کچاپ، ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی خرد شده، ۱ کنسرو لوبیا یا ۴۰۰ گرم لوبیا پخته، ۴ تا ۶ عدد تخم مرغ و مقداری سبزی جهت تزئین نیاز دارید.
برای تهیه صبحانه متفاوت با لوبیا و تخم مرغ شما باید ماهیتابه را داغ کنید و پیاز را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا کاملاً طلایی شود. سپس فلفل قرمز یا سبز را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه آن را تفت دهید. پس از آن، سیر، گوجه فرنگی، سس کچاپ و مقداری نمک و فلفل را به ترکیبات اضافه کنید و آن را هم بزنید تا گوجه فرنگی نیز به خوبی پخته شود.
همچنین در صورتی که می‌خواهید گوجه فرنگی به سرعت بپزد، حتماً آن را پوست بگیرید. پس از ۱۰ دقیقه، لوبیای پخته شده یا کنسرو لوبیا را به ترکیبات اضافه نمایید. ترکیبات را به خوبی هم بزنید تا کاملاً پخته شوند.
۴ تا ۶ عدد تخم مرغ را در ظرفی دیگر بشکنید و آن‌ها را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس در ماهیتابه‌ لوبیا، فضایی با قاشق باز کنید و تخم مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا تخم مرغ نیز به خوبی بپزد. شما می‌توانید تخم مرغ را با لوبیا نیز مخلوط کنید یا آن را جدا از لوبیا قرار دهید. پس از آن شما می‌توانید این صبحانه لذیذ را نوش جان کنید.

۳٫ طرز تهیه مافین تخم مرغ

طرز تهیه مافین تخم مرغ برای صبحانه

مافین نام دیگر کیک فنجانی است. اکنون شما می‌توانید با این دستور پخت ساده یک صبحانه متفاوت به نام مافین تخم مرغ تهیه کنید. برای تهیه مافین تخم مرغ شما به ۱ قاشق غذا‌خوری روغن مایع، ۱۵۰ گرم کلم بروکلی خرد شده، ۱ عدد فلفل قرمز یا فلفل سبز تند، ۱ عدد پیاز متوسط نگینی، ۶ عدد تخم مرغ، ۱ قاشق غذا خوری شیر، مقداری نمک و فلفل، ۵۰ گرم پنیر چدار یا پنیر پیتزا، مقداری تره فرنگی خرد شده و یک قالب مافین یا کیک فنجانی نیاز دارید.
برای تهیه مافین تخم مرغ ابتدا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس کف قالب مافین را کمی با روغن چرب کنید تا ترکیبات داخل آن نچسبد و به راحتی جدا شود. سپس مقداری روغن کف ماهیتابه بریزید و کلم بروکلی، فلفل سبز یا قرمز و پیاز را در آن به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.
در ظرفی دیگر تخم مرغ‌ها را با کمک همزن هم بزنید تا یکدست شوند. سپس شیر، پنیر پیتزا و مقداری نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. این ترکیبات را به سبزیجات داخل ماهیتابه اضافه نمایید و با یکدیگر هم بزنید.
پس از آن ترکیبات را داخل قالب مافین بریزید، اما سر قالب مافین را کمی خالی بگذارید تا ترکیبات از قالب خارج نشوند. سپس قالب را به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه داخل فر قرار دهید تا به خوبی پخته شوند و روی تخم مرغ طلایی شود. پس از آن، مافین تخم مرغ را از قالب خارج نمایید و نوش جان کنید.

۴٫ طرز تهیه صبحانه با جو پرک
طرز تهیه صبحانه با جو پرک

این روزها بسیاری از کافه و رستوران‌ها در منوی خود صبحانه یا غذاهایی با جو پرک دارند که طمع لذیذی نیز به همراه دارد. برای تهیه صبحانه با جو پرک شما نیازی به هیچ ترکیب خاصی ندارید و هر چیزی که به آن علاقه دارید را می‌توانید با مقداری شیر با جو پرک میل کنید.
برای مثال شما می‌توانید جو پرک همراه با شیر، عسل، موز و ارده میل کنید. همچنین شما می‌توانید در ظرفی دیگر جو پرک همراه با شیر (در صورتی که به شیر حساسیت دارید می‌توانید مقداری آب جوش اضافه کنید تا جو پرک نرم شود)، شکلات صبحانه و میوه‌های دلخواه خرد شده، همچون توت فرنگی میل کنید. در واقع شما می‌توانید با ترکیبات دلخواه و مورد علاقه خود یک صبحانه لذیذ و متفاوت تهیه نمایید.

۵٫ طرز تهیه دسر برای صبحانه
طرز تهیه دسر برای صبحانه

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که صبح‌ها یک غذای شیرین همچون دسرمیل کنند. بنابراین در ادامه مقاله شما می‌توانید دستور تهیه صبحانه سالم را بیاموزید. برای تهیه این صبحانه سالم و ساده شما به ۱ عدد موز، ۱ قاشق غذاخوری ارده و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر دارچین نیاز دارید.
برای تهیه صبحانه ساده ، ابتدا موز را حلقه کنید، سپس روی آن ارده و پودر دارچین بریزید و نوش جان کنید. بله! یک صبحانه می‌تواند در عین سادگی خوشمزه و مقوی نیز باشد. با این حال مزه این صبحانه مقوی بسیار لذیذ است.

۶٫ طرز تهیه املت قارچ و اسفناج
طرز تهیه املت قارچ و اسفناج برای صبحانه

در ایران صبحانه‌ای به نام نرگسی داریم که با تخم مرغ و اسفناج تهیه می‌شود. اکنون شما می‌توانید با کمی خلاقیت یک صبحانه متفاوت با این ترکیبات تهیه کنید. برای تهیه صبحانه با قارچ شما به ۵ عدد قارچ بزرگ خرد شده، مقداری اسفناج، ۱ حبه سیر، مقداری نمک و فلفل و ۲ تا ۳ عدد تخم مرغ نیاز دارید.
ابتدا کف ماهیتابه را کمی با روغن مایع چرب کنید، سپس اسفناج را داخل آن بریزید. توجه داشته باشید که اسفناج جمع می‌شود، بنابراین در صورتی که مقدار اسفناج زیاد باشد، صبحانه شما خوشمزه‌تر خواهد شد. سپس سیر و قارچ را به اسفناج اضافه نمایید و آن‌ها را با یکدیگر تفت دهید.
در ظرفی دیگر، تخم مرغ‌ها را با همزن هم بزنید و به آن نمک و فلفل اضافه کنید. در صورتی که ظرف سبزیجات پخته شده است، شما می‌توانید تخم مرغ را به آن اضافه نمایید و ترکیبات را به خوبی هم بزنید. پس از آن املت شما آماده است و شما می‌توانید آن را نوش جان کنید.

منبع: بانی مگ

44

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها