استاندار کرمانشاه: تاریخ از فداکاری پرستاران قدردانی خواهد کرد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاریخ افراد اثرگذار را به نسل‌های بعد معرفی می‌کند، گفت: مطمئن باشید تاریخ از فداکاری و ایثار پرستاران تشکر خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه: تاریخ از فداکاری پرستاران قدردانی خواهد کرد

هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پرستاران استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: تشکر تاریخ تا ابد ماندگار می ماند و از پرستاران امروز به عنوان قهرمان یاد خواهد شد.

وی کار پرستاران را به کار در میدان مین تشبیه کرد و افزود: پرستاران در این ایام از جان خودشان مایه گذاشتند و تمام زحمات بیماران بدون کمک از همراه بر دوش آنها بود.

به گفته بازوند، ایثارگری پرستاران از آنها نماد و الگو ساخته به گونه ای که در این مدت سردار حاج قاسم سلیمانی نماد شهادت و مقاومت در جهان اسلام بوده و پرستاران نیز نماد ایثار در جامعه بوده اند.

بازوند در ادامه گفت: وقتی پرستاران با اقدام عملی خودشان مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب می کنند اثرگذارتر از توصیه های مسوولان است و در حقیقت وزن آنها کمتر از پرستاران است.

استاندار کرمانشاه افزود: از اواخر اسفند ۹۸ تاکنون روز پرستار بوده چرا که هر روز مردم شاهد ایثار پرستاران بوده اند.

بازوند در خصوص درخواست یکی از پرستاران مبنی بر ایثارگر شناخته شدن پرستاران مبتلا به کویید ۱۹ و برخورداری از مزایای ایثارگری برای فرزندانشان گفت: این موضوع کاملا به جاست اما در حوزه تصمیمات ستاد ملی کرونا قرار دارد.

وی اشاره ای به نمایش نمودار وضعیت کرونای استان در ستاد ملی کرونا با حضور رییس جمهوری نیز داشت و گفت: فاصله معنادار تعداد مبتلایان با تعداد فوتی ها در استان نشان از زحمات کادر درمان و پرستاران بود که خود تجلیلی از خدمات آنها در حضور رییس جمهوری بود.

بالا بودن شاخص کیفیت مراقبت پرستاران در استان کرمانشاه

در این جلسه علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق تماس تلفنی به صورت مستقیم با پرستاران استان صحبت کرد و گفت: باوجود بالا بودن میزان ابتلا در کرمانشاه در این استان شاهد پایین بودن میزان مرگ و میر بودیم.

او افزود: این موضوع نشان دهنده شاخص مهم کیفیت مراقبت در بیمارستان های استان است که ۸۰ درصد آن به کیفیت مراقبت و دلسوزی پرستاران کرمانشاه بر می گردد.

رییسی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته استان مرزی کرمانشاه از وضعیت قرمز خارج شده و از بحران عبور کرده است و روند نزولی نیز ادامه دارد.

جامعه پرستاری استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر، ۶ شهید مدافع سلامت دارد و از این تعداد نیز هزار و ۴۸۳ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شده اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها