مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

‌‌هر‌گونه صید و شکار در استان اردبیل ممنوع اعلام شد‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پرندگان آبزی مهاجر از ۲۳ تا ۳۰ دی ماه در اردبیل آغاز می‌شود.

‌‌هر‌گونه صید و شکار در استان اردبیل ممنوع اعلام شد‌

سعید شهند پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در اردبیل اظهار داشت: در راستای آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی از 15 دی ماه تمهیدات لازم به عمل آمده است و در این زمینه اصلی‌ترین هدف به دست آوردن اطلاعات کافی و آگاهی یافتن از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی است.

وی با اشاره به این که 20 سایت سرشماری پرندگان به همین منظور در نظر گرفته شده است بیان کرأ: تمام سعی و تلاش ما آغاز سرشماری‌ها در تالاب‌ها، آبگیرها و زیستگاه‌های زمستانی است که در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای سرشماری صحیح و مطمئن انجام می‌دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: در این راستا با توجه به این که پرندگان منطقه سیبری در روسیه تالاب‌های پارس‌آباد را مقصد خود قرار داده‌اند به همین منظور هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده برای گذران زمستان به اردبیل سفر می‌کنند.

شهند تصریح کرد: این سرشماری‌ها از 23 تا 30 دی ماه در تالاب‌ها و زیستگاه‌های زمستانی اجرایی خواهد شد که به همین منظور هر گونه شکار و صید در استان اردبیل ممنوع است و با تخلفان بدون هیچ اغماض وشوخی برخورد خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: هر گونه گزارش تخلفات با شماره 1540 برای رسیدگی به مشکلات زیست محیطی انتظار ما از هم‌استانی‌ها است که امیدواریم در این زمینه مردم با ما همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم صیانت از محیط زیست را محقق کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها