۱۵ راهکار اساسی برای پس انداز کردن

با چند راهکار و ترفند می‌توانید هرچقدر که می‌خواهید پول ذخیره کنید.

۱۵ راهکار اساسی برای پس انداز کردن
هر کسی دوست دارد که بتواند برای یک روز خاص پولی کنار بگذارد یا بتواند از هزینه‌های خاصی بر بیاید. با چند ترفند ساده می‌توانید خرد خرد مقدار زیادی پول در زندگی روزمره خود ذخیره کنید که در نهایت باعث خواهد شد مقدار زیادی پول برای خود ذخیره کنید.

در ادامه، ۱۵ نکته اساسی برای پس‌انداز را خواهید دید.

۱ - خرید خود را برنامه‌ریزی کنید

اگر می‌خواهید پس‌انداز کنید، مقدار کمی غذا به میل خود خریداری نکنید. برای رفتن به سوپرمارکت ظرف مدت یک هفته برنامه‌ریزی کنید و یک لیست خرید با آن تهیه کنید تا فقط مواد مورد نیاز خود را خریداری کنید. به طور کلی، کالا‌های کمتری در سبد خرید خود خواهید داشت.

به هر حال، در زمان خرید به جای یک چرخ‌دستی با خودتان یک سبد کوچک یا کیف ببرید. چرخ‌دستی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خالی به نظر برسند و شما را به پر کردن آن‌ها با محصولات تشویق می‌کنند.

۲ - روی پخت و پز خانگی حساب کنید

وعده‌های غذایی آماده شده در خانه اغلب ارزان‌تر از غذا‌هایی هستند که از رستوران خریداری می‌شوند. محصولات فصلی و مواد غذایی اساسی مانند پاستا و سیب‌زمینی ارزان‌تر از مواد غذایی دیگر هستند و فقط به چند ماده دیگر برای یک وعده غذایی خوشمزه نیاز دارند.

علاوه بر این، اگر مقداری از غذای پخته شده در خانه باقی ماند، می‌توانید روز بعد آن را به محل کار خود ببرید و مجبور نیستید برای ناهار چیزی بخرید.

۳ - از مغازه‌هایی خرید کنید که تخفیف برای محصولات خود گذاشته‌اند

اغلب محصولاتی که در فروشگاه‌های دارای تخفیف به فروش می‌رسند، کیفیتی برابر با محصولات برند دارند. بسیاری از برند‌های مشهور حتی برخی از محصولات خود را برای تخفیف قائل شدن برای مشتری با نام‌های دیگر به فروش می‌رسانند و به این ترتیب، می‌توان گفت اگر جنسی تخفیف داشته باشد، نشان از این نیست که بی‌کیفیت است.

۱۵ راهکار اساسی برای پول ذخیره کردن

۴ - قیمت هر لیتر یا هر ۱۰۰ گرم را ببینید

قیمت هر لیتر یا هر گرم یک محصول روی برچسب قیمت به صورت ریز چاپ شده است و بد نیست که هنگام خرید به این قسمت از قیمت‌ها هم نگاهی انداخته شود چراکه بهترین راه مقایسه قیمت محصولات و پیدا کردن بهترین محصول برای خرید همین است.

۵ - از بالاترین یا پایین‌ترین قفسه جنس بردارید

ارزان‌ترین اجناس معمولا در بالاترین یا پایین‌ترین قفسه‌ها چیده شده‌اند و گران‌قیمت‌ترین‌ها همیشه هم‌سطح با چشم مشتریان هستند. در هنگام خرید، کمی خود را بکشید و یا خم شوید و جنس ارزان‌تر را بردارید.

۶ - تاریخ انقضا را خیلی جدی نگیرید

آن دسته از محصولاتی که تاریخ انقضای کوتاهی دارند، با قیمت ارزان‌تر فروخته می‌شوند. در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های دارای تخفیف، قفسه‌های جداگانه‌ای وجود دارد که می‌توانید چنین محصولاتی را در آن‌ها پیدا کنید.

معمولاً می‌توانید محصولات را بیش از تاریخی که روی بسته‌بندی مشخص شده است، بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. بنابراین، پیش بروید و این محصولات را بخرید و مانند معمول استفاده کنید.

۷ - اشتراک‌های خود را لغو کنید

آیا واقعا به اشتراک برخی از مجله‎‌ها یا حق عضویت در باشگاه و یا خیلی اشتراک‌های دیگر نیاز دارید؟

عادت کنید که بررسی کنید آیا واقعاً از چیز‌هایی که ماهیانه هزینه می‌کنید، استفاده می‌کنید یا خیر در غیر این صورت، باید فوراً این اشتراک‌ها را لغو کنید.

۸ - بیمه‌نامه‌ها و قرارداد‌ها را بررسی کنید

اگر به طور مرتب به قرارداد‌های خود نگاه می‌کنید، آن‌ها را با سایر پیشنهادات مقایسه کرده و ارائه‌دهندگان خدمات را تغییر می‌دهید، ممکن است مقدار زیادی پول پس‌انداز کنید.

از آنجا که اپراتور‌های تلفن همراه نمی‌خواهند مشتریان خود را از دست بدهند، تهدید به لغو کردن قرارداد آن‌ها می‌تواند باعث شود که آن‌ها پیشنهادات بهتری در اختیار شما قرار دهند.

۹ - پیاده‌روی کنید یا دوچرخه سوار شوید

اگر می‌توانید پیاده یا با دوچرخه به محل کارتان بروید، این کار را انجام دهید، زیرا با این کار نه تنها در مصرف سوخت و خرید بلیط مترو و اتوبوس و یا کرایه تاکسی صرفه‌جویی کرده‌اید، بلکه برای سلامتی خود نیز یک کاری کرده‌اید. علاوه بر این، انسان با راه رفتن می‌تواند فکر خود را تخلیه کند و روز خود را به خوبی بگذراند.

۱۰ - هر روز ماشینتان را به محل کار نبرید

اگر می‌خواهید به محل کار بروید، سعی کنید با یکی از همکاران یا همسایگان خود به محل کار بروید و یا از دیگران بخواهید که با خودروی شما به محل کار بروید تا با این کار هم در کم شدن آلودگی هوا نقشی داشته باشید و هم در هزینه‌های خود برای سوخت کاهش دهید.

۱۱ - وسایل اضافه خانه را بفروشید

اگر به وسیله‌ای در منزل خود نیاز ندارید، آن وسیله را بفروشید. در حال حاضر، درگاه‌های زیادی وجود دارد که فروش وسایل را آسان می‌کند و با این کار می‌توانید آنچه را که استفاده نمی‌کنید، به گنج تبدیل کنید.

۱۵ راهکار اساسی برای پول ذخیره کردن

۱۲ - وسایل دست دوم بخرید

علاوه بر شما، افراد دیگری هم هستند که وسایل خانه خود را نیاز ندارند و آن‌ها را به فروش گذاشته‌اند. کالا‌های دست دوم اغلب از کالا‌های جدید بدتر نیستند، اما قیمت آن‌ها بسیار کمتر است.

۱۳ - به جای تعویض، تعمیر کنید

اگر لباسی در خانه دارید که در قسمتی از آن، سوراخی ایجاد شده، به جای خریدن لباس جدید، آن را تعمیر کنید. اگر شارژ باتری تلفن شما مدام در حال خالی شدن است، گوشی خود را عوض نکنید و باتری آن را عوض کنید. در کل، به جای خرید وسایل جدید از خلاقیت خود برای تعمیر آن‌ها کمک بگیرید.

۱۴ - به جای خرید وسایل آن‌ها را قرض بگیرید

شما می‌توانید بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را قرض بگیرید. شما می‌توانید وسایل برقی را که اغلب اوقات به آن‌ها نیازی ندارید، از دوستان یا همسایگان خود قرض بگیرید. سرگرمی‌هایی مانند کتاب را می‌توان از کتابخانه‌ها قرض گرفت.

۱۵ - در خانه غذا بخورید

صرف غذا بیرون از خانه گران است و آشپزی برای خود و غذا خوردن در خانه به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود و علاوه بر این، آشپزی با دوستان هم یک سرگرمی دلپذیر محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها