رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

۱۰ هزارتن میگوی پرورشی در سردخانه‌های بوشهر مانده‌است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها ‌در خارج و داخل کشور و تحریم‌های ظالمانه باعث شد تا ۱۰ هزارتن از میگوی پرورشی تولید امسال این استان در سردخانه‌ها بماند.

۱۰ هزارتن میگوی پرورشی در سردخانه‌های بوشهر مانده‌است

خورشیدگزدرازی روز پنجشنبه اعلام کرد: کاهش تقاضا در بازار کشور چین به عنوان مشتری اصلی میگوی پرورشی ایران صادرات این محصول را با مشکل جدی مواجه کرده‌است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۰ هزار تن میگو پرورشی تولید این استان در سردخانه‌ها دپو شده و این زنگ خطر جدی برای این صنعت و استان بوشهر به عنوان بزرگترین قطب تولید این آبزی در کشور است.

گزدرازی ادامه داد: چنانچه تا پایان سال میگوهای پرورشی مانده در سردخانه‌ها صادر نشود تولیدکنندگان میگوی پرورشی با بحران روبرو خواهند شد.

وی گفت: انتظار است با توجه به بازارهای هدف جدید و تسهیل امور صادرات توسط دولت مشکل صادرات میگو پرورشی استان بوشهر برطرف شود.

گزدرازی اظهار داشت: با ماندن میگو در سردخانه‎ها علاوه بر اینکه با گذشت زمان تولید آنها، رغبت خریداران کم می‎شود، هزینه‎های زیاد سنگین نگهداری نیز به تولیدکنندگان تحمیل می‌‏شود.

وی یادآور شد: با تعطیلی برخی از رستوران‎ها و هتل‎ها در اثر کرونا این رویه باعث شد بازار داخلی میگوی پرورشی نیز با چالش همراه شود.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر افزود: انتظار است با چاره‎اندیشی مناسب هر چه سریع‎تر زمینه فروش میگوهای تولید استان بوشهر فراهم شود.

استان بوشهر امسال بیش از ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی تولید کرد.

ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان به طور معمول از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه مرداد ماه به طول می‌انجامد و کار برداشت نیز از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ادامه دارد.

امسال تولید ۵۲ هزار تن میگوی پرورشی در کشور پیش بینی شده بود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • داروغه
    0

    به قیمت پایین تر به خودمان بفروشید .بزارید فقرا هم از خوردن میگوی کشورشان لذت ببرند

  • علی
    0

    خوب به قیمت مناسب بدین ملت استفاده کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها