قطر و آمریکا رزمایش سوختگیری هوایی برگزار کردند

رسانه های قطر از برگزاری اولین رزمایش مشترک سوختگیری هوایی قطر و آمریکا خبر دادند.

قطر و آمریکا رزمایش سوختگیری هوایی برگزار کردند

پایگاه اطلاع رسانی خلیج اونلاین روز پنجشنبه نوشت: در این رزمایش که دیروز برگزار شد، سوخت گیری هواپیماهای جنگنده «رافال» نیروی هوایی قطر توسط هواپیماهای «استراتو تانکر» نیروی هوایی آمریکا انجام شد.

وزارت دفاع قطر برگزاری این رزمایش مشترک را نشاندهنده کاربردی شدن مشارکت راهبردی دوحه و واشنگتن دانست.

قطر و ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی (دسامبر) در چارچوب توافقنامه اجرایی بین وزارتخانه‌های دفاع دو کشور یک توافق نامه نظامی مربوط به فعالیت‌های دریایی امضا کردند.

همکاری در زمینه‌های دفاعی و مبارزه با تروریسم در منطقه از مهمترین همکاری‌های نظامی بین دوحه و واشنگتن است.

قطر میزبان مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا است و این فرماندهی بر فعالیت‌های نظامی آمریکا در چندین کشور از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان نظارت دارد.

حدود ۱۳ هزار نفر از نظامی ارتش آمریکا که بیشتر آن‌ها از نیروی هوایی هستند در پایگاه هوایی «العدید» در قطر مستقر هستند.

اولین گروه از جنگنده‌های فرانسوی «رافال» در ژوئن سال ۲۰۱۹ طی مراسمی که با حضور شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پایگاه هوایی «دخان» این کشور برگزار شد، به نیروی هوایی قطر تحویل شد.

تحویل این جنگنده‌های فرانسوی به عنوان بخشی از توافق نامه‌ای بود که در سال ۲۰۱۵ بین قطر و فرانسه امضا شد و بر اساس آن فرانسه متعهد شد ۲۴ فروند از این هواپیماها را در اختیار نیروی هوایی قطر قرار دهد و پس از مدتی، با اضافه شدن‌بندی به این قرار داد مقرر شد ۱۲ هواپیمای دیگر به شمار آن‌ها افزوده شود.

قطر به هنگام تحویل اولین جنگنده‌های «رافال» ، اسکادران (گُردان) این جنگنده را «العادیات» که بر گرفته از آیات قرآن کریم است، نامگذاری کرد.

«الْعَادِیَاتِ» یعنی اسبان تندرو. در تفسیر قرآن منظور از العادیات هر مرکب و وسیله‌ای است که در راه خدا و برای اجرا فرمان او مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مورچه
    0

    سوختگیری دراسمان راکه ایران ۵۱سال پیش انجام داد ا

  • داروغه
    0

    اچ سی _موزه که سال ۶۵ ایران نجام دادیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها