پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت گیلان در طرح محله‌محور

استاندار گیلان گفت: اگرچه طی دو هفته اخیر هیچ منطقه‌ای از گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشته، ولی باید مراقبت ها در شهرستان های دارای وضعیت شکننده، تشدید یابد.

پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت گیلان در طرح محله‌محور

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح یزدی، از استادان برجسته حوزه علمیه و تسلیت به طلاب و علمای حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان ایشان و نیز گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان سرداری سرافراز و فروتن و الگوی مجسم اخلاص بود که در جبهه‌های دفاع مقدس و نیز مبارزه با تروریسم، در قامت یک قهرمان ملی، درخشید.

وی افزود: با شهادت سردار سلیمانی نه فقط ملت ایران، بلکه همه مردم آزادی‌خواه جهان داغدار از دست دادن او شدند اما این شهادت؛ عزم ملت بزرگ ایران برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران را دوچندان کرد و شهادت او همچون زندگی‌اش، موجب همبستگی بیشتر ملت ایران و مراسم تشییع‌اش نیز نمایشی از وحدت و انسجام ملی بود.

استاندار گیلان ادامه داد: راهی که آن سردار پرافتخار ایران و اسلام در آن گام نهاد؛ نمایانگر مسیر ایثار و مقاومت است که مردم عزتمند کشورمان، ثابت‌قدم‌تر از همیشه در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح غربالگری کنترل بیماری کووید۱۹ با عنوان محله‌محور که به نام شهید سلیمانی مزین شده، با مشارکت سپاه و بخش‌های مختلف نظام سلامت و جمعیت هلال احمر با جدیت در حال اجراست، به پایش افزون بر ۸۸ درصدی جمعیت استان در اجرای این طرح تا زمان حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در سه حوزه حمایتی، نظارتی و مراقبتی اجرا می شود و فعالان آن در تلاشند علاوه بر مقابله با همه‌گیری ویروس، از بار طاقت‌فرسا بر دوش کادر فداکار درمان بکاهند.

زارع از پایش مجدد افراد بالای ۶۳ سال استان هم از طریق طرح محله محور و هم با استفاده از سامانه علوم پزشکی و شناسایی زودهنگام و مداخله جدی دانشگاه خبر داد و گفت: به یقین انجام طرح مذکور از گسترش ویروس به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: اگرچه هیچ منطقه‌ای از گیلان طی دو هفته اخیر در وضعیت قرمز کرونایی قرار نداشته ولی برخی شهرستان‌ها از جمله لاهیجان با تعداد افزون بر ۵۰ بستری کرونایی، شرایط شکننده‌ای دارند که نیازمند توجه بیشتر مردم به الزامات بهداشتی است.

وی ادامه داد: پیش از این و به دفعات متذکر شده بودم که برای مقابله با بیماری، نیازمند سبک جدیدی از زندگی هستیم و امروز خاطرنشان می‌کنم تجربه ماه‌های اخیر به روشنی نمایانگر این‌ است که برای سازگاری با کرونا باید رفتاری متفاوت از گذشته در پیش گرفته و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

زارع با بیان اینکه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی یکی از مهم‌ترین اصولی است که انتظار داریم همچنان رعایت شود، بر لزوم استمرار فعالیت های رسانه‌ای و ترویجی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی اقشار جامعه و پرهیز از عادی انگاری تاکید کرد.

وی اظهار کرد: این واقعیتی غیرقابل کتمان است که بین رعایت پروتکل‌ها و میزان ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر بیماران، ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد و طبق اظهار کارشناسان و پزشکان؛ بهترین راه مبارزه با ویروس استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

استاندار گیلان ادامه داد: این موضوع باید پیوسته اطلاع‌رسانی شود که کوچک‌ترین غفلت و عدم رعایت پروتکل ها، مناطق زرد را به نارنجی تغییر می دهد و اگر این بی‌توجهی ها ادامه داشته باشد؛ شاهد بازگشت شرایط دشوار کرونایی خواهیم بود.

وی توسعه دولت الکترونیک و جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و نرم افزاری که نیروی انتظامی برای ارائه بسیاری از خدمات در بستر فضای مجازی طراحی کرده را گامی قابل تقدیر در این مسیر خواند.

استاندار گیلان با اشاره به گذشت ۱۰ ماه از شیوع کرونا و سپری شدن بسیاری از مناسبت های ملی و مذهبی در این مدت، نگرش و سیره عملی رهبر معظم انقلاب در مقابله با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: معظم له، الگویی کامل از رعایت پروتکل های بهداشتی هستند که به مسئولان هم تکلیف کرده اند به این مهم توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مناسبت های پیش رو بیان کرد: خوشبختانه توجه به این مهم در گیلان مطلوب بوده و انتظار می رود همکاری اصناف و اقشار همواره تداوم داشته باشد.

زارع همچنین از تمدید زمان پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی مستاجران و نیز بازپرداخت تسهیلات حوزه گردشگری و حمل و نقل تا پایان بهمن ماه طبق مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا خبر داد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها