تروریست‌ها ۱۱ معدنچی شیعه را در بلوچستان پاکستان کشتند

مهاجمان ناشناس روز یکشنبه ۱۱ معدنچی ربوده شده که گفته می‌شود بیشتر آنان از جامعه شیعیان

تروریست‌ها ۱۱ معدنچی شیعه را در بلوچستان پاکستان کشتند

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که مقامات دولتی در ایالت بلوچستان این اقدام را تروریستی و بر شناسایی و بازداشت عاملان آن تاکید کردند.

منابع خبری به نقل از پلیس گفتند: مهاجمان ناشناس در منطقه "مچ" ۱۱ نفر از معدنچیان را ربوده و با انتقال آنان به یک نقطه دورتر به ضرب گلوله همه آنان را کشتند و سپس از محل جنایت متواری شدند.

شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شاهد تظاهرات معترضان به اقدام تروریستی علیه معدنچیان است که گفته می‌شود بیشتر آنان به جامعه شیعیان "هزاره" تعلق دارد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در پیامی قتل ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان را قویاً محکوم کرد و از نهادهای امنیتی خواست تا از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی و سپردن آنان به دست عدالت استفاده کنند.

مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان با محکوم کردن قتل معدنچیان بی‌گناه، هیاتی را برای ابراز همبستگی با خانواده قربانیان به منطقه مورد نظر اعزام کرد.

سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور ربودن معدنچیان و قتل بی‌رحمانه آنان توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کردند.

گزارش شبکه‌های خبری پاکستان حکایت از تحصن معترضان و مسوولان گروه‌های وابسته به شیعیان هزاره در شهر کویته دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها