درخواست دیه از بیت‌المال بعد از خودکشی قاتل

خانواده زن جوانی که به دست شوهرش کشته شده ، بعد از خودکشی قاتل دخترشان، از دادگاه درخواست دریافت دیه از بیت‌المال کردند که دیوان عالی کشور با این درخواست موافقت کرد.

درخواست دیه از بیت‌المال بعد از خودکشی قاتل

آخرین روزهای سال 96 گزارش دو قتل فجیع به پلیس گزارش شد. مرد جوانی که با پلیس تماس گرفته بود گفت: همکارم به نام کیوان دقایقی پیش برایم پیامکی ارسال کرد که شوکه شدم. او نوشته بود همسر و پسر 8 ساله اش را کشته و می خواهد خودکشی کند.

با این تماس مأموران پلیس به خانه کیوان رفتند و با جسد پسر هشت ساله اش به نام زرتشت روبه‌ رو شدند که شواهد نشان می داد بر اثر برق گرفتگی جان سپرده است. کیوان نیز خونین و نیمه جان روی زمین افتاده بود که به بیمارستان منتقل شد.

اما وی به مأموران گفت همسرش را نیز کشته است. بدین ترتیب مأموران به خانه سیما که در نزدیکی خانه کیوان بود رفتند و جسد وی را پیدا کردند.

با بهبود حال متهم وی در بازجویی ها گفت: من و سیما سال 85 ازدواج کردیم و زندگی خوبی داشتیم. همسرم آرایشگر بود مدتی بعد خدا به ما یک پسر داد. مشکلی نداشتیم تا اینکه به ارتباط همسرم با دوست صمیمی‌ام مسعود مشکوک شدم. وقتی خودش نیز این موضوع را تأیید کرد از هم جدا شدیم. با این حال به خاطر پسرمان همدیگر را می دیدیم و من سعی داشتم او را به زندگی مشترک برگردانم.

مدتی بعد هم موفق شدم و رجوع کردیم اما چند ماه بعد او دوباره به من گفت که می خواهد با مسعود ازدواج کند. از شنیدن این حرف خیلی عصبانی شدم و او را کشتم. تصمیم به خودکشی داشتم اما چون نمی دانستم پسرم بدون پدر و مادر چه زندگی خواهد داشت به خانه رفتم و پسرم را هم کشتم. بعد هم اقدام به خودزنی کردم اما زنده ماندم.

پنج روز از این جنایت گذشته بود که کیوان هنگام انتقال به بازداشتگاه اداره آگاهی در حالی که دستبند داشت خودش را از راهرو طبقه سوم به پایین پرت کرد و جان سپرد.
با مرگ متهم به قتل، خانواده سیما درخواست دیه از بیت المال کردند. اما شعبه 10 دادگاه کیفری این درخواست را رد کرد و پرونده با اعتراض اولیای دم به دیوان عالی کشور رفت.

با این حال دیوان عالی کشور اولیای دم را مستحق دریافت دیه دانست. به این ترتیب پرونده یکبار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران برگشت. هیأت قضات نیز پرونده را به اداره آگاهی ارسال کردند و خواستار گزارش دقیق مرگ کیوان شدند تا درباره پرونده تصمیم گیری کنند.

منبع: ایران

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها