سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور اعلام کرد:

آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

سرپرست دفتر امور سیاسی وزارت کشور در نشستی آخرین مصوبات و تصمیمات درخصوص فرآیندهای قانونی احزاب و تشکل‌های کشور ار تشریح کرد.

آخرین مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

حمزه امرایی دبیرکمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی صبح امروز(دوشنبه) در نشستی با اهالی رسانه در رابطه با جزئیات و مصوبات یازدهمین جلسه کمیسیون قانون نحوه فعالیت احزاب، اظهار داشت: تقاضای تاسیس مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر در جلسه امروز طرح و با انجام اصلاحاتی در مرامنامه و اساسنامه مورد تایید قرار گرفت و لذا به هیئت موسس ابلاغ می کنیم براساس شرایط قانونی برای مراحل صدور پروانه اقدام کنند.

وی عنوان کرد: دومین دستور کار، تقاضای صدور پروانه حزب اسلامی کار و کرامت استان لرستان مورد تایید کمیسیون قرار گرفت و اصلاحاتی در مرامنامه و اساسنامه که مورد نظر کمیسیون است را به حزب اعلام می کنیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: سومین دستور کار کمیسیون، تقاضای صدور پروانه فعالیت مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل بود که با انجام اصلاحات مرامنامه و اساسنامه مورد تایید قرار گرفت. چند گزارش مجمع عمومی داشتیم که طرح و رسیدگی شد. گزارش مجمع انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی مطرح و مقرر شد ماده ۱۱ اساسنامه حزب با توجه به مفاد قانون احزاب اصلاح و مجمع عمومی مطابق آن برگزار شود.

امرایی بیان کرد: گزارش مجمع کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیسیون رسیدگی و با انجام اصلاحاتی در متن اساسنامه مورد تایید کمیسیون قرار گرفت. گزارش مجمع عمومی همبستگی فرهنگیان ایران اسلامی در جلسه طرح و مقرر شد جلسه ای با حضور نماینده احزاب در کمیسیون و نماینده حزب برگزار و در مورد اساسنامه حزب بررسی ها انجام و نتیجه جهت رسیدگی به کمیسیون اعلام شود. گزارش مجمع عمومی انجمن آشوریان تهران در جلسه مطرح و در خصوص صلاحیت یکی از اعضای هیئت مدیره، کمیسیون عدم احراز اعلام کرد که به حزب اعلام خواهد شد تا طبق مسیر قانونی اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز چند شعبه استانی احزاب هم داشتیم. طبق ماده ۱۱ قانون احزاب، بررسی مسئولین شعب استانی احزاب باید در کمیسیون ماده ۱۰ انجام شود. بر این اساس امروز در کمیسیون گزارش چند شعبه استانی از جمله کانون جمعی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از پیروزی انقلاب در استان اردبیل را داشتیم که شرایط مسئول شعبه استانی این حزب بررسی و مورد تایید قرار گرفت. همچنین شعبه استانی جامعه اسلامی مدیران در استان بوشهر در کمیسیون طرح و مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اضافه کرد: شعبه استانی حزب همدلی مردم تحول خواه در استان البرز در کمیسیون بررسی و مورد تایید کمیسیون واقع شد و شعبه استانی خانه پرستار در استان اصفهان هم مورد تایید کمیسیون قرار گرفت. در جلسه امروز تقاضایی از طرف حزب در شرف دریافت فعالیت به اسم مجمع زنان اصلاح طلب استان تهران بودیم که کمیسیون مقرر کرد تا پایان سال جاری مجمع عمومی تاسیس و مطابق ضوابط مربوطه برگزار شود.

امرایی در رابطه با اظهارات سخنگوی حزب اعتماد ملی مبنی براینکه در قانون احزاب هیچ ماده ای مبنی بر اینکه کسی دارای جرایم امنیتی باشد و نتواند به عضویت اعضا در بیاید وجود ندارد، گفت: این موضوع چند روز اخیر بحث شد و دبیرخانه کمیسیون اطلاعیه ای صادر کرد که در آن اطلاعیه در مورد این موضوع گفته شده که برابر ماده ۱۰ قانون احزاب و گروه های سیاسی ابلاغی سال ۹۵ به منظور صدور پروانه و تشکیل حزب، کمیسیون مسئولیت نظارت را بر عهده دارد.

امرایی در پایان خاطرنشان کرد: اعلام نظر در خصوص اعضای منتخب در شورای مرکزی احزاب از جمله اختیارات قانونی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است. مسیری که در مورد احزاب انجام می‌شود همین مسیر چارچوب قانون است که ما ابلاغ می کنیم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها