معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

موردی از کرونای انگلیسی در کردستان مشاهده نشده است

معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده است و در حال بررسی یک مورد مشکوک هستیم.

موردی از کرونای انگلیسی در کردستان مشاهده نشده است

دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: یکی از پزشکانی که به تازگی از انگلیس برگشته است به کرونا مبتلا شده که به دلیل شیوع این بیماری در این کشور (انگلیس)حساسیت دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی، بیشتر شد.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا از بیمارستان ترخیص شده و دوران قرنطینه را می‌گذارند، افزود: در این مدت از ۶۰ نفر از افرادی که با وی در تماس بوده اند تست کرونا به عمل آمد که نتیجه همه آنها منفی بوده است.

دکتر قادری با بیان اینکه تفاوت ویورس کرونای جهش یافته که از آن به عنوان انگلیسی یاد می شود تنها در قدرت سرایت پذیری آن است، از مردم استان خواست تا به شایعات توجه نکنند و نتایج نمونه گیری از این فرد به تهران ارسال شده و به محض اعلام نتیجه، اطلاع رسانی می شود.

نوع جدید ویروس کرونا که برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته است؛ این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کردند، منتقل شده است.

این گونه نوع جدید که «B.۱.۱.۷» نام دارد به احتمال زیاد در منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته است؛طبق گزارش جدیدی از «کالج ایمپریال لندن»، قرنطینه ماه نوامبر (آذر ماه) در انگلیس، در پیشگیری از گسترش این ویروس که بیشتر در جوانان زیر ۲۰ سال شایع است، کار چندانی نکرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نوع جدید این ویروس مسوول بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است،نوع جدید ویروس کرونا اکنون در دهها کشور از جمله آمریکا وجود دارد که در کلرادو، کالیفرنیا و فلوریدا افراد را آلوده کرده است.

در اروپا، این ویروس در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس مشاهده شده است،این ویروس در آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز شناسایی شده است.

مایکلین دوکلف خبرنگار بهداشت جهانی NPR (رادیوی ملی عمومی آمریکا) گفت: این نسخه جدید ویروس کرونا از قبل جهش یافته و ۱۷ جهش در آن مشاهده شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها