افزایش 58 درصدی مرگ زودرس با مصرف غذاهای فرآوری شده

هیچ بحثی نیست که غذاهای فرآوری شده ، گرچه ارزان و مناسب هستند ، اما برای سلامتی ما خطرناک هستند.

افزایش 58 درصدی مرگ زودرس با مصرف غذاهای فرآوری شده

بر اساس مطالعه ای که ماه گذشته در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد ، غذاهای فراوری شده سرشاراز مواد نگهدارنده و شکر اضافه شده هستند- و افرادی که از این غذا ها استفاده می کنند در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی و مرگ زودرس هستند.

گروهی از محققان ایتالیایی ۲۴۳۲۵ زن و مرد ۳۵ ساله و بالاتر را تا ۱۰ سال دنبال کردند و اطلاعاتی در مورد عادات غذایی و نتایج سلامتی آنها جمع آوری کردند.

آنها دریافتند که شرکت کنندگانی که غذاهای فراوری شده فراوانی می خورند بیشتر از دیگران در معرض خطر بیماری قلبی عروقی ، حمله قلبی یا سکته قرار دارند. داده ها نشان داد که هرچه غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف کنند ، افزایش خطر بیشتر است.

شرکت کنندگانی که بیشترین میزان مصرف را داشتند ، در این مطالعه حداقل ۱۵٪ از کالری روزانه خود را به صورت غذای فوق فرآوری شده و تا ۵۰٪ مصرف کردند. این مقدار غذایی بین ۳۰۰ تا ۱۲۵۰ کالری در روز برای بسیاری از افراد به ارزش غذایی فرآوری شده یا معادل ۲-۸ وعده هات داگ ، آب نبات ، نوشابه یا امثال آن است.

افراد در آن گروه ۵۸٪ بیشتر در معرض مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی در طول مطالعه بودند نسبت به همسالان خود که کمترین غذای فراوری شده را مصرف می کردند (بیش از یک وعده در روز) ۵۲٪ بیشتر در معرض مرگ در اثر سکته مغزی یا نوع دیگر بودند بیماری عروق مغزی

"پردازش فوق العاده" شامل مواد غذایی تولید شده با مواد افزودنی صنعتی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و روغنهای فرآوری شده است

رایج ترین اشکال غذای فراوری شده در مطالعه ایتالیایی پیتزا ، کیک میان وعده و پای ، و گوشت های فرآوری شده (شامل هر چیز خوب یا دودی مانند بیکن و سوسیس) بود.

اما این تعریف همچنین شامل برخی از نمونه های شگفت آور ، مانند گرانولا یا ماست با طعم ، که ممکن است در نگاه اول سالم به نظر برسند هم هست.

دلیلش این است که غذای فراوری شده به هر نوع خوراکی ای گفته می شود که در قالب آماده بسته بندی شده و در کارخانه با مواد غلیظ ، مواد نگهدارنده ، رنگ دهنده و سایر مواد افزودنی تولید می شود. این مواد احتمالاً حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا ، جدایه های پروتئینی ، روغن دانه های فرآوری شده و سایر مواد برای حفظ عطر و طعم و ماندگاری آنها در طولانی مدت هستند.

سایر نمونه های غذاهای فوق العاده فرآوری شده شامل آب نبات ، نوشابه ، میان وعده ها ، کالاهای پخته شده تولیدی مانند نان ، مارگارین ، نوشیدنی های انرژی زا ، هات داگ و ناگت مرغ است.

غذای فراوری شده باعث می شود که بیشتر قند بخوریم.

تحقیقات قبلی نشان داده است که غذای فراوری شده بسیار مطبوع است ، به این معنی که می تواند ما را گرسنه تر کند و پرخوری را تشویق کند.

محققان در این مطالعه اخیر این نظریه را مطرح کردند که شکر نقش اصلی را در خطر مرتبط با غذاهای فراوری شده بازی می کند. مصرف بیش از حد قند قبلاً با مسائل بهداشتی از جمله بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت مرتبط بوده است. همچنین شواهد نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است خطرات سلامتی مشابهی داشته باشند.

اما نه قند و نه سایر ترکیبات مانند چربی اشباع کاملاً نمی توانند خطرات سلامتی را توضیح دهند ، به این معنی که ما هنوز به طور کامل نمی فهمیم که چرا غذای فراوری شده بسیار خطرناک است.

برای درک بهتر چه عواملی در مورد خطرات سلامتی غذاهای فراوری شده ، تحقیقات بیشتری لازم است. آنچه ما می دانیم ، این است که به نظر می رسد تعویض مواد غذایی با حداقل فرآوری شده به کاهش این خطرات کمک می کند.

اینها شامل غذاهای کامل مانند میوه ها و سبزیجات تازه ، گوشت بدون چربی پردازش شده ، غلات کامل و منابع چربی سالم مانند روغن زیتون و آووکادو است.

منبع: شفقنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها