مدیر جهاد کشاورزی جوین:

سرما به بخش کشاورزی جوین خراسان رضوی خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: سرمای شدید هفته نخست دی ماه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال به مزارع کاملینا و علوفه این شهرستان خسارت وارد کرده است.

سرما به بخش کشاورزی جوین خراسان رضوی خسارت زد

علی اکبر قارزی روز چهارشنبه بیان کرد: بر اثر سرمای شدید هفته گذشته به ۷۰ درصد مزارع ذرت علوفه‌ای این شهرستان و ۳۰ درصد مزارع کاملینا در جوین خسارت زده است.

وی اضافه کرد: گیاه کاملینا برای نخستین بار در سطح ۱۸ هکتار اراضی جوین استان خراسان رضوی کشت شده است که با توجه به سازگاری گیاه کاملینا در زمین و آب‌های کشاورزی این شهرستان زمینه مساعد برای کشت این محصول وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: همچنین طی سال زراعی کنونی افزون بر ۴۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوین زیر کشت ذرت علوفه‌ای رفته است.

قازری افزود: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند برای پیگیری امور بیمه باید به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت اقتصادی بیمه محصولات کشاورزی در برابر مخاطرات طبیعی شامل سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی ادامه داد: سال گذشته ۹ میلیارد ریال از طریق صندوق بیمه کشاورزی بابت جبران خسارات حوادث طبیعی در این شهرستان پرداخت شد.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی، دامپروری و پرورش‌دهنده طیور دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها