مروری بر نتایج دو نظرسنجی مشابه با نتایج متفاوت

ورق کرونا برگشت / تجربه ابتلا به کرونا در خانواده‌ها پس از ۹ ماه تا ۵۰درصد افزایش یافت / مراقب موج چهارم اپیدمی باشید

آمار قربانیان کرونا در کشور دورقمی شده اما هنوز نگرانی از اوج‌گیری دوباره کویید۱۹ وجود دارد. نتایج دو نظرسنجی خبرفوری به فاصله ۹ماه نشان می‌دهد این نگرانی جدی است.

ورق کرونا برگشت / تجربه ابتلا به کرونا در خانواده‌ها پس از ۹ ماه تا ۵۰درصد افزایش یافت / مراقب موج چهارم اپیدمی باشید

خبر فوری ۱۲ فروردین امسال و در اوج شیوع کرونا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید آیا فردی از خانواده‌‌ یا نزدیکان‌شان درگیر کرونا شده است؟

نتایج آن روز این نظرسنجی نشان می‌داد تنها ۲۶درصد مخاطبان در اطراف خود شاهد درگیری با ویروس بوده و ۷۴درصد این تجربه را نداشتند.

۹ ماه بعد در ۱۴ دی ماه خبرفوری بار دیگر همین پرسش را با مخاطبان خود در میان گذاشت. این‌بار پاسخ‌ها کاملا عکس آمار قبلی بود و دقیقا ۷۴درصد تجربه درگیر شدن اطرافیان با کرونا را داشتند و ۲۶درصد نداشتند.

این آمار نشان می‌دهد که سه‌چهارم جامعه آماری این نظرسنجی اکنون در اطراف خود آلودگی به ویروس را تجربه کرده‌اند و درصد ابتلا در این مدت حدود ۵۰درصد رشد داشته است.

با توجه به هشدارها درباره شیوع موج چهارم ویروس که ویروس انگلیسی کروناست و قدرت انتقال ۶۰ برابری نسبت به قبل دارد، باید مراقبت‌ها برای کنترل شیوع را بیشتر کرد.

از آنجا که هنوز تکلیف واکسن کرونا در کشور روشن نیست، بیم آن می‌رود در هفته‌های پیش‌رو، همان ۲۶درصدی که تاکنون تجربه کرونا در خانواده یا نزدیکان خود نداشته‌اند هم آلوده به کووید ۱۹ شوند.

تجربه شما از درگیر شدن اطرافیانتان به ویروس کرونا چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسينقلي شفيعي
    0

    ضمن خسته نباشيد و خدا قوّت خدمت دوستان. مقدمتاً از زحمات گروه خبر فوري قدر داني مي شود. معروض مي دارد اخبار قبل از بارگذاري با وسواس بيشتري بررسي گردند. بعنوان مثال ذكر شده كه ويروس تغيير ژنوم داده معروف به انگليسي آيا ميزان سرايت 60% بيشتر از گونه هاي ديگر دارد يا 60 برابر. مستحضريد كه 60برابر يعني 6000 درصد ولي 60درصد يعني 1.6 برابر. خواهشمند است با دقّت و وسواس و فيلترينگ مناسب اخبار را نشر دهيد تا : 1-مخاطبين قبلي حفظ شوند 2-به مخاطبين اضافه شوند 3-اهل فن با انتشار اخبار غلط اندر غلط بي انگيزه نشوند جهت پاسخگويي دقيق و كارشناسانه در پايان باز هم بعنوان مخاطب اخبار فوري از زحماتتان قدرداني ميكنم و اميدوارم از اشتباهات مكرري كه وجود دارد جلوگيري شود.

  • هادی ترابی
    0

    اقا یه خبردرست چاپ کنین چی میشه 60برابری رو ازکجااوردین اخه بگین ماهم بدونیم

  • ستم ديده
    0

    كرونا هم دست ساز و كار مشترك فرقه نصيريه اسلامي و مسيحي و يهودي است

  • فاطمه رمضانی
    0

    می خواستم قیمت برنج هاشمی بپرسم کیسه 10 کیلویی چند قیمته

  • متین
    0

    وقتی توی یه مراسم تشیع جنازه مراجع یک ملیون ادم صورت به صورت صحبت وایسادن کرونا پخش نمیشه ؟ کرونا فقط برای دور همی شب یلداس ؟ ..سیاست دوگانه هیچ وقت به نتیجه نمیرسه

  • موسوی
    0

    من و خانوادم گرفتیم..پدر و مادر..عموهام.برادرهام و خانوادشون..حدود بیست نفر الن درگیریم..روز چهارم..داریم بهتر میشیم..ولی پدر ومادرمون تست دادند..ما تست ندادیم..فقط اولاش داداشم داد که منفی شد..حالا گرفتش..در کل بگم کل خانواده ما توی شهرستان گچساران که کلا ۸۰ هزار جمعیت داره گرفتند با فامیلها..امار خیلی بیش از اینهاست

  • کاربر ناشناس
    0

    آقا ببخشیدا این موج اگر دریا بود تمام شده بود این موجها چی هستند دارند تند تند میزایند وروز بروز موجها بزرگتر میشوند .اجاره خونه مارا این ماه کی میده اینا را ولش کن!!!!!

  • ناشناس
    0

    فقط ابنو میدونم ویروسی بشدت هوشمند ومرحله ب مرحله خطرناکتر میشه ؟؟اخه چطوری ؟جوابشو ازکجا باید بفهمیم؟جز دست ساز بودن ان مگر جوابی دیگر داره

  • ر
    0

    بنظر من همین رفت امد ها رو قطع کنیم سرکارم نریم این میتونه خیلی کمک کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها