این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کنند

برخی مواد غذایی سهمی در کوتاه‌تر شدن عمر شما دارند به همین منظور برای داشتن یک عمر طولانی باید مصرف آنها را محدود کنید.

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کنند

کارشناسان نسخه آلمانی مجله GQ، غذاهایی را ذکر کرده اند که امید به زندگی را کاهش می‌دهند. اولین خوراکی در این لیست، نوشیدنی‌های شیرین و گازدار است که هیچ ماده غذایی در آن‌ها وجود ندارد و فقط مواد مورد استفاده صنعتی برای ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود.

گروه دوم غذاهای مضر، شیرینی جات از جمله شکلات و بیسکویت است. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد آن‌ها را به عنوان غذاهای فوق العاده فرآوری شده طبقه بندی می‌کند که باید از رژیم غذایی حذف شوند.

یکی دیگر از محصولات مضر بستنی است. با این حال، قبل از انصراف از بستنی باید به ترکیب آن نگاه کرد. اگر بستنی با شیر خشک تهیه شده باشد، شما یک محصول فوق العاده فرآوری شده دارید که ضرر دارد.

در فهرست بعدی همبرگر و فست فود قرار دارند البته وقتی آن‌ها با مواد آلی ساخته می‌شوند، خطری برای سلامتی ندارند. با این حال، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در فست فودها، همبرگرها را به یک محصول کاملاً فرآوری شده تبدیل می‌کند.

گروه پنجم غذاهای ناخواسته گوشت فرآوری شده از جمله سوسیس، ژامبون و بیکن است. کارشناسان توصیه می‌کنند گوشت در جاهایی خریداری شود که به مرغوبیت آن اطمینان وجود داشته باشد.

غذاهای منجمد و به ویژه "شام‌های تلویزیونی" که قبل از سرو در مایکروویو فقط باید دوباره گرم شوند، آخرین غذاها در این لیست هستند. منظور اول از همه، پیتزای آماده است.

علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده در لیست غذاهای ناسالم قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها