وقتی دشمن دیروز، متحد امروز می‌شود

پیش از ترامپ، چه‌کسی فرمان حمله به کنگره آمریکا را صادر کرده بود؟

حمله دیروز هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا و تسخیر آن برای ساعاتی، اولین حمله به کاخ کنگره نبود. ۲۰۹ سال قبل هم این حمله صورت گرفته بود اما چه‌کسی فرمان آن حمله را داد؟

پیش از ترامپ، چه‌کسی فرمان حمله به کنگره آمریکا را صادر کرده بود؟

بنابر گفته مورخان، یورش و تسخیر ساختمان کنگره امریکا نخستین واقعه در نوع خود پس از حمله ارتش بریتانیا به کنگره در سال ۱۸۱۲ است.

ارتش بریتانیا در آن سال تحت فرمان دریادار الکساندر کوکبرن و ژنرال رابرت راس به آمریکا حمله کردند و واشنگتن دی سی را اشغال و ساختمان کنگره را که در آن زمان در دست احداث و نیمه کاره بود، تصرف کردند.

در آن زمان ارتش بریتانیا علاوه بر آتش زدن کاخ سفید، چندین ساختمان دیگر را هم به تلافی حمله آمریکا به پایتخت وقت کانادا در شهر یورک، ویران کردند.

در آن زمان کانادا هنوز یک کشور نبود و بخشی از مستعمرات بریتانیا در قاره آمریکای شمالی بود.

به این ترتیب به‌جز ترامپ، بریتانیایی‌ها هم سابقه حمله به کنگره آمرزکا را دارند. همان کشوری که دیروز نخست‌وزیرش از حمله به کنگره ابراز تاسف کرده بود!

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ابو‌دستمال
    0

    سردار‌نقدی‌را‌دست‌کم‌گرفتن

  • نسیم بهشت
    0

    حق آمریکاست که داخل کشورش شورش شده چشمش ۴تا بسکی فضولی کشور مارومیکنه خدا اینقدر بهش گرفتاری بده که سرش گرم مشکلات خودش بشه که دیگه وقت نکنه فضولی کشور ماوکشورهای دیگه روکنه بی بی سی هم که لال مونی گرفته خفه خون شده

  • مهدی محمدی
    0

    انشاله هرهفته تکراربشه تابفهمن کشورهای دیگه چی میکشن ازاین اراذل اوباش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها