شاید المپیک توکیو برگزار نشود!

یکی از اعضای ارشد کمیته بین‌المللی المپیک گفته است که

شاید المپیک توکیو برگزار نشود!

اظهارات ریچارد پوند، عضو کانادایی IOC به بی بی سی در حالی اعلام شد که یوشیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن روز پنج‌شنبه برای توکیو و بخش‌های اطراف آن وضعیت اضطراری اعلام کرد.

پوند درباره آینده بازی‌های توکیو گفت: "من نمی‌توانم درباره برگزاری بازی‌های المپیک مطمئن باشم."

دستور اضطراری در ژاپن تا هفته اول فوریه لازم الاجراست.

توکیو رکورد ۲،۴۴۷ مورد جدید را در روز پنج‌شنبه گزارش کرد که ۵۰٪ افزایش نسبت به روز گذشته دارد که آن نیز یک رکورد بود. ژاپن بیش از ۳ هزار و پانصد مرگ را به COVID-۱۹ نسبت داده است، که برای یک کشور ۱۲۶ میلیون نفری نسبتاً کم است.

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک می‌گویند بازی‌های المپیک برگزار می‌شود اما انتظار نمی‌رود که تا بهار برنامه‌های مشخصی را فاش کنند.

پوند هم‌چنین اشاره کرد که ورزشکاران باید از نظر واکسن از اولویت بالایی برخوردار باشند زیرا آن‌ها به عنوان "الگو" عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد نظرات پوند با رییس IOC توماس باخ مغایرت دارد.

باخ در ماه نوامبر در بازدید از توکیو گفت که باید ورزشکاران را برای گرفتن واکسن تشویق کرد، اما نیازی به این کار نخواهد بود. وی هم‌چنین اظهار داشت که آن‌ها نباید در اولویت باشند. باخ گفت که پرستاران، پزشکان و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باید قبل از ورزشکاران جوان و سالم در صف اول واکسن باشند.

پوند گفت: ورزشکاران الگوهای مهمی هستند و با استفاده از واکسن می‌توانند این پیام قوی را به‌دست آورند که واکسن نه تنها در مورد سلامت شخصی است بلکه در مورد همبستگی و توجه به رفاه حال دیگران در جوامع خود مهم است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً انتشار واکسن در ژاپن به دلیل نیاز به انجام آزمایش‌های بالینی محلی، کند خواهد شد. برخی از واکسن‌ها ممکن است تا ماه مه به راحتی در دسترس نباشند، اگرچه سوگا گفت که برخی از آن‌ها در ماه فوریه آماده می‌شوند.

مردم ژاپن در حال بدبینی هستند و روز به روز به مخالفان برگزاری المپیک افزوده می‌شود.

IOC گفته است که بازی‌های المپیک که برای اولین‌بار با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به تأخیر افتاد، دیگر به تعویق نمی‌افتد و این بار لغو می‌شود.

بودجه المپیک توکیو نیز بسیار بالا رفته است. بودجه رسمی جدید ۱۵.۴ میلیارد دلار است که ۲.۸ میلیارد دلار بالاتر از بودجه قبلی است. هزینه‌های جدید مربوط به تأخیر است.

چندین حسابرسی توسط دولت ژاپن مشخص کرده است که هزینه‌ها حداقل به ۲۵ میلیارد دلار نزدیک شده است. دانشگاه آکسفورد در تحقیقی که چهار ماه پیش منتشر شد گفت: این دوره گران‌ترین بازی‌های المپیک تابستانی است که ثبت شده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کیان
    0

    چون ورزش از سیاست جداست ما هم سعی می‌کنیم سیاست رو وارد ورزش نکنیم یعنی مجلس نیم درصدی رو از متن حذف کنیم اگر مسابقات رو یک جا و در یک زمان یک ماه برگذار نکنن و مسابقات رو از لحاظ انفرادی بودن یا گروهی بودن به چند دسته که تنوع آن حفظ شود و تعداد نفرات ورودی محدود تر و کنترل آن مقدور باشد می‌شود برگزارش کرد ورزشکار همه آرزوش برگزاری المپیک تا شرکت در اون هست من باید برم تو جلسه شیر فهمشون کنم در برگزاری المپیک که دعوتمون نکردن کجا پاشیم بریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها