وقتی شانس فقط یک بار در خانه شما را می‌زند

۸ جایزه در بازی‌ها که فقط یک بار شانس به دست آوردنشان را داشتید

برخی از بازی‌‌های ویدیویی دوست ندارند شما بتوانید تمام جوایزشان را به سادگی به دست آوردید و در نتیجه کارها یا انتخاب‌هایی در این‌ بازی‌ها وجود دارد که اگر از دستشان دهید، باید با ‌آن‌ها خداحافظی کنید.

۸ جایزه در بازی‌ها که فقط یک بار شانس به دست آوردنشان را داشتید

برخی از بازی‌ های ویدیویی چندان بخشنده نیستند. آن‌ها دوست ندارند شما بتوانید تمام جوایزشان را به سادگی به دست آوردید. این جاست که پای برخی پیچش‌های داستانی وسط می‌آید. کارها یا انتخاب‌هایی که فقط یک بار فرصت انجام دادنشان را دارید و اگر از دستشان دهید، باید با ‌آن‌ها خداحافظی کنید.

۸) Final Fantasy Tactics - Cid Orlandeau

بازی

Final Fantasy Tactics اصلا بازی ساده‌ای نیست. درست است کلا سری Final Fantasy لحظات عجیب غریب زیادی دارند که ممکن است برای بسیاری از ما سخت تلقی شوند. اما Tactics متفاوت است. جایی که آرزو می‌کنید بهترین و قوی‌ترین مبارزان دنیا در اختیار شما باشند. Sid یکی از این مبارزهاست که حضورش در تیم شما می‌تواند نتیجه بسیاری از مبارزه‌ها را تغییر دهد. اما آزاد کردن چنین شخصیتی به این راحتی‌ها که فکرش را می‌کنید نیست. برای به دست آوردن Sid‌ می‌بایست بازی را ۱۰۰ درصد کامل کنید. البته این سوال به وجود می‌آید که وقتی بازی را تمام کردیم، چنین شخصیتی به چه دردمان می‌خورد؟

۷) Fallout: New Vegas - Pimp Boy 3 Billion

بازی

بسیاری از طرفداران سری فالوت تایید کرده‌اند که بهترین قسمت این فرنچایز New Vegas‌ است. این مسئله زمانی جالب‌ می‌شود که بدانیم New Vegas را بتسدا نساخته و درواقع استودیو آبسیدین زحمتش را کشیده. دنیایی عجیب با داستان‌هایی گیرا و اتفاقاتی باور نکردنی که مخاطب را ساعت‌ها جذب خود می‌کند. در این دنیای بزرگ آیتم‌های زیادی وجود دارد که شاید از دستشان بدهید. Pimp Boy 3 Billion نام نسخه پیشرفته‌ای از کامپیوتر کوچک شما در بازی است. کامپیوتری که یکی از فروشنده‌های بازی در ازای انجام دادن خواسته‌اش در اختیارتان قرار می‌دهد. برای انجام دادن این کار فقط یک بار فرصت دارید و اگر شانستان را از دست بدهید، Pimp Boy 3 Billion برای همیشه قفل می‌شود.

۶) Shining Force - Domingo Egg

بازی

مطمئنم بسیاری از شما حتی نام Shining Force هم به گوشتان نخورده. یکی از بهترین نقش آفرینی‌های کلاسیک که راز بزرگی را در دل داستانش پنهان کرده. در بازی آرموری وجود دارد که اگر آن را تن کنید، متوجه می‌شوید یک تخم در آن پنهان شده. حال باید این تخم را پیش یک محقق می‌بردید تا آن را آماده باز شدن کند و سپس یکی از عجیب‌ترین موجودات بازی متولد می‌شد. Domngo نام این موجود بود که پلیرهای محدودی توانستند آزادش کنند.

۵) Borderlands: The Pre-Sequel - Excalibastard

بازی

احتمال اینکه در Borderlands: The Pre-Sequel متوجه Excalibastard نشوید بسیار کم است. اما نکته اینجاست که پلیرهای کمی متوجه اهمیت این سلاح در قسمت‌های پایانی بازی شدند. Excalibastard نام یک سلاح لجندری بود که در سنگی گیر کرده بود. سلاحی که با قدرت و دقت بالایش می‌توانست روند پیشروی شما در بازی را فوق‌العاده ساده‌تر کند. لول این سلاح با لول بازیکنی که آن را برمی‌دارد مطابقت داده می‌شد. درنتیجه این به شما بستگی داشت که Excalibastard را تبدیل به یک سلاح ساده با لول ۱۲ کنید یا یک هیولا با لول ۵۰. برای برداشتن Excalibastard با هر کارکتر فقط یک بار فرصت داشتید. درنتیجه اگر آن را زودتر از موعد برداشته باشید فرصتتان برای داشتن یکی از قوی‌ترین سلاح‌های بازی را از دست داده‌اید.

۴) Ratchet & Clank - The Bouncer
بازی

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک بازی مدام به شما یادآوری کند که شانس داشتن یک سلاح خاص را با پیش خرید نکردن آن از دست داده‌اید. Ratchet & Clank که سال ۲۰۱۶ منتشر شد یکی از این بازی‌ها بود. The Bouncer یکی از بهترین سلاح‌های بازی بود که می‌توانستید شانس استفاده از آن‌ را از ابتدای بازی داشته باشید. یک گلوله شلیک می‌کرد که شکل توپی بسیار بزرگ بود. سپس این تو به بمب‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شد و اگر به دشمنانتان برخورد می‌کرد منفجر می‌شد. شما حتی می‌توانستید The Bouncer را ارتقاء دهید تا به یکی از قدرتمند‌ترین سلاح‌های بازی تبدیل شود.

۳) Eternal Darkness - Mantorok Rune

بازی

Eternal Darkness از آن دسته بازی‌هاست که اگر تجربه‌اش کرده باشید ممکن است آیتم‌های زیادی را از دست داده باشید. برای مثال تنها زمانی شانس استفاده از Mantorok Rune را به دست می‌آوردید که با کارکتر لیندزی بازی را شروع کرده باشید. با استفاده از این سنگ می‌توانستید کارکترتان را نامرئی کنید، سلاح‌هایتان را ارتقاء دهید و کارهای دیگری که فوق‌العاده محسوب می‌شدند. Mantorok Rune از آن دسته آیتم‌هایی بود که خیلی از بازیکنان از دست دادند.

۲) Final Fantasy VII: Vincent's Final Limit Break

بازی

وینسنت در Final Fantasy VII یکی از بهترین کارکترهایی است که به احتمال زیاد نتوانستید او را به گروهتان اضافه کنید. برای پیدا کردن این کارکتر باید انباری یکی از کاخ‌های بازی را زیر و رو می‌کردید. مسیری سخت و دردناک که در آن باس فایت‌های زیادی سد راهتان می‌شدند. اما درنهایت به وینسنت می‌رسیدید که می‌توانست تجربه بازی را برایتان کاملا متفاوت کند. البته این تمام ماجرا نیست. برای استفاده از نهایت قدرت وینسنت می‌بایست ماجراجویی جدیدی را شروع می‌کردید که در هر مرحله قدرت‌های وینسنت ارتقاء پیدا می‌کرد.

۱) Chrono Cross - The Black Plate

بازی

در دنیای Chrono Cross هر کمکی می‌توانست مفید محسوب شود. دنیایی نفرین شده با موجوداتی که مقابله کردن با آن‌ها به هیچ عنوان کار ساده‌ای نبود. شاید برایتان جالب باشد بدانید آرموری در بازی وجود داشت به نام The Black Plate که می‌توانستید آن را تن هر کدام از کارکترهایتان کنید. این آرمور به صورت اتوماتیک سلامتی کارکتر را بازیابی می‌کرد. درنتیجه طی نبردهای مختلف همواره خیالتان از بابت یکی از کارکترهایتان راحت بود. البته این آیتمی نبود که همیشه شانس به دست آوردنش را داشته باشید. اگر بیش از حد در داستان بازی پیشروی می‌کردید دیگر فرصتی باقی نمی‌ماند تا به عقب برگردید و The Black Plate را بردارید.

منبع: ویجیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها