مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد:

۲۴ دی آخرین مهلت برای ثبت نام دارندگان سهام عدالت یزد در سجام است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد گفت: دارندگان سهام عدالت غیر مستقیم برای شرکت در انتخابات مجمع شرکت سرمایه گذاری تا ۲۴ دی ماه فرصت دارند به نشانی www.sejam.ir مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند.

۲۴ دی آخرین مهلت برای ثبت نام دارندگان سهام عدالت یزد در سجام است

علی نمازی روزشنبه در نشستی با تاکید بر اینکه مردم کار ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: همزمان با پایان کار ثبت نام سامانه، انتخابات مجمع یادشده به صورت الکترونیکی برگزار و اعضای هیات مدیره شرکت نیز انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری یزد ۴۵۳ هزار نفر عضو دارد، اظهار کرد: برای شرکت در انتخابات مجمع باید نیمی از اعضا در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند، امید می رود با حضور حداکثری اعضا در انتخابات مجمع، افراد خبره و با تجربه را برای مدیریت انتخاب کنند.

نمازی، میزان سرمایه شرکت یادشده را افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهام این شرکت متشکل از ۴۰ شرکت اقتصادی بزرگ و معتبر ایران است.

وی با بیان اینکه با پذیرش شرکت سرمایه گذاری با نماد « وسیزد» در بازار سرمایه، امکان خرید و فروش سهام آن فراهم شد، گفت: برای این که سهامداران بتوانند از منافع شرکت استفاده کنند ثبت نام در این سامانه، احراز هویت و دریافت کد بورسی الزامی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد خاطرنشان کرد: برای تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان باید بیش از نیمی از دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم احراز هویت شوند تا بتوان مجمع شرکت را برگزار کرد.

۶۲۰ هزار نفر در استان یزد دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی، ۲۷ درصد مشمولان روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و مدیریت سهام عدالت ۷۳ درصد بقیه به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان یزد محول شده است.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شده است و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف شد تا ۴۰ درصد سهام بنگاه های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

سهام عدالت ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارایه شد که پرداخت آن بر اساس سود آن بود و از سال ۹۵ نیز این سود پرداخت شد و بر این اساس به خانواده ها تا سقف پنج نفر سهام عدالت تعلق می گرفت .

پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها