معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

منع ترددهای شبانه همچنان در استان مرکزی برقرار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: منع تردد شبانه همچنان پابرجاست.

منع ترددهای شبانه همچنان در استان مرکزی برقرار است

بهروز اکرمی ۲۰ دیماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تاکید بر اینکه همچنان منع تردد شبانه برقرار است و اگر شهروندان جریمه شدند گلایه نداشته باشند، افزود: البته تردد بین استانی برای استان های دارای وضعیت زرد اشکالی ندارد.

وی در خصوص وضعیت ماسک غیر استاندارد اظهار کرد: بنای ستاد استانی و ملی بر این بود که بار بر دوش دانشگاه علوم پزشکی را کاهش دهیم تا دانشگاه بر موضوع بهداشت و درمان متمرکز شود، به همین دلیل در مسئله ماسک های غیراستاندارد، اصناف و سازمان صمت مسئولیت بیشتری دارند و باید این دو مجموعه ناظر باشند.

اکرمی تصریح کرد: کل استان و بخش عظیمی از کشور در شرایط زرد و کم خطر قرار دارند، اما این به معنی حل مشکلات نیست، در حال حاضر به نوعی امور را آزاد می کنیم، اما نگرانی ها همچنان وجود دارند. هم اکنون سه استان شمالی کشور درگیر وضعیت نارنجی و قرمز هستند که این وضعیت پیام روشنی دارد و اگر کوچکترین سهل انگاری رقم بخورد به شرایط قبل باز می گردیم، به همین دلیل باید نگاه همه ما مسئولان و مردم این باشد که خطر همچنان پابرجاست و باید سختگیرانه رفتار کنیم تا شرایط مناسب تری شکلی گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز نظارت بر مراکزی عرضه ماسک به غیر از داروخانه ها را بر عهده سازمان صمت و اصناف دانست و گفت: ماسکی باید عرضه شود که از مجاری قانونی تهیه شده و دارای تاییدیه لازم باشد. نظارت بر عرضه ماسک غیراستاندارد وظیفه همه ارگان های نظارتی است.

سعید فرخی اظهار کرد: یک زمانی گروه هایی با دید غیرتجاری وارد عرصه تولید ماسک شدند و بخشی هم با دید تجاری وارد شدند. این افراد باید در مورد بازار خود نیز فکر و تدبیر می کردند، مسلما دانشگاه علوم پزشکی باید از اقلام دارای تاییدیه و کد استفاده کند و برای مردم استان نیز باید ماسک های تولید داخل مورد استفاده قرار گیرد.

اسلامی زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی نیز گفت: شرکت از ابتدای اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا، برگزاری نمایشگاه ها متوقف شد چراکه اگر این توقف انجام نمی شد سهم بالایی در شیوع بیماری داشت.

وی با بیان اینکه امسال باید ۳۴ نمایشگاه در استان برگزار می شد، اما این نمایشگاه ها به صورت کامل لغو شدند و منتظر رفع پیک های بیماری شدیم، گفت: این شرکت متحمل زیان های بسیاری شد و با وجود هزینه های نگهداری موفق شدیم از محل هزینه های مازاد سال گذشته، شرایط را تحت کنترل داشته باشیم.

اسلامی زاده بیان کرد: از ۱۸ آذرماه ۹۹ اجازه برگزاری نمایشگاه ها در کشور داده شده است و با وجود اینکه استان های دیگر اقدام به برگزاری نمایشگاه کردند، اما استان مرکزی منتظر عبور از پیک بیماری شد. در حال حاضر درخواست برگزاری دو نمایشگاه فرش و مبل را داریم و علیرغم اینکه باید تا پایان سال ۱۰ مورد نمایشگاه برگزار می کردیم، به این دو نمایشگاه اکتفا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی درسال گذشته جزو ۵ استان برتر در برگزاری نمایشگاه ها بوده است، گفت: در حال حاضر توان پرداخت هزینه را نداریم هرچند که برگزاری نمایشگاه و جذب غرفه دار بسیار دشوار خواهد بود، اما درخواست برگزاری این دو نمایشگاه تخصصی را داریم و سعی خواهیم داشت با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی نمایشگاه هارا برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد متقاضیان شرکت در نمایشگاه فرش، اراکی هستند و به نظر می رسد صنوف با این مسئله مشکلی نداشته باشند.

در این جلسه رییس اتاق اصناف استان مرکزی درخصوص برگزاری دو نمایشگاه در اراک گفت: نمایشگاه فرش و مبل نمایشگاه های شلوغی هستند، اصناف از سال گذشته تاکنون با تعطیلی و کاهش فروش جدی مواجه بوده اند و تمام چشم امید ما به شب عید است که البته همچنان نگران نارنجی یا قرمز شدن شرایط استان نیز هستیم.

جمشید زند افزود: ۱۰۰ درصد با برگزاری نمایشگاه فروش مخالف هستیم، این استان صنعتی است و می تواند نمایشگاه های صنعتی برگزار کند، اما با برگزاری نمایشگاه با رویکرد فروش به دلیل مغایرت با دستورالعمل ها موافق نیستیم و نمی توان خود را فدای دو نمایشگاه بکنیم و بازار شب عید اصناف را هم از دست بدهیم.

دکتر حسین بختیاری فرماندار اراک نیز، با منطقی دانستن صحبت های رییس اتاق اصناف مرکز استان، گفت: فروش در نمایشگاه تراکم جمعیت را به شدت بالا می برد، اما با برگزاری نمایشگاه تخصصی بدون فروش مخالفتی وجود ندارد.

در این جلسه رییس سازمان صمت استان مرکزی در خصوص برخورد با مراکز عرضه ماسک غیراستاندارد، اظهار کرد: مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، اما هنوز موفق به انجام گشت مشترک نشده ایم و با توجه به اینکه همکاران سازمان صمت تخصص لازم را ندارند، حتما باید گشت های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی انجام گیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها