سقفی که برای دانش‌آموزان ایلامی مستحکم شد

امکان تحصیل و فرا گرفتن آموزش یکی از نیازهای هر فرد در جامعه است که مسوولان باید شرایط آنرا به صورت رایگان برای همه افراد جامعه فراهم کنند.

سقفی که برای دانش‌آموزان ایلامی مستحکم شد

ارایه این آموزش‌ها زمانی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های لازم در فضایی مناسب برای دانش‌آموزان فراهم شود تا در مکانی امن بتوانند آموزش‌های تحصیلی و در کنار آن تربیتی را دریافت کنند.

مهمترین ابزار لازم برای ارایه این آموزش‌ها، فضاهای آموزشی استاندارد و مناسب است که دولت‌ها باید در نقاط مختلف کشور برای مردم احداث کرده تا دانش‌آموزان بدون هیچگونه تبعیضی بتوانند تحصیل کنند.

احداث و توسعه مدارس تنها ملاک نیست بلکه باید این فضاها دارای استانداردهای لازم آموزشی باشند تا دانش‌آموزان در فضایی مطلوب تحصیل داشته باشند.

چینش درست کلاس‌ها با مساحت مناسب، داشتن محوطه مناسب برای ورزش و زنگ تفریح، سرویس‌های مناسب بهداشتی و حتی رنگ‌آمیزی فضای مدرسه در تحصیل دانش‌آموزان بسیار مهم است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مدارس این استان غیراستاندارد بوده و مقابل حوادث طبیعی نظیر زلزله آسیب‌پذیر بودند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، توسعه فضاهای آموزشی در کنار سایر خدمات اجرایی برای مردم استان ایلام در دستور کار قرار گرفت.

اگرچه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب وضعیت فضاهای آموزشی استان فاصله وجود دارد اما ساخت ۱۷۵ فضای آموزشی جدید استاندارد در مناطق مختلف استان ایلام و در کنار آن تجهیزات گسترده ای که برای مدارس استان ایجاد شده است را می توان سقف آموزش دولت تدبیر و امید برای دانش آموزان این استان دانست.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در این خصوص افزود: در نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید در این استان در سال ۹۲ در مجموع ۱۲ فضای آموزشی در قالب ۶۸ کلاس درس با ۱۱ هزار و ۴۹ متر مربع زیربنا در این استان احداث شد که این روند تاکنون سیر صعودی داشته است.

نصرت الله رحیمی تعداد مدارس احداث شده در سال جاری در استان را ۴۰ فضا عنوان کرد و گفت: این مدارس با ۱۵۱ کلاس درس در مجموع ۳۱ هزار و ۴۸ مترمربع مساحت دارند.

به گفته وی، در مجموع از سال ۹۲ تاکنون ۱۷۵ فضای آموزشی با ۶۶۶ کلاس درس و زیربنای ۱۱۳ هزار و ۳۷۵ مترمربع در این استان احداث شده که روند رشد قابل توجهی نسبت به دولت قبل داشته است.

وی همچنین به اعتبار مدرسه سازی این استان در سال ۹۲ و سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ اعتبار احداث مدارس در این استان ۸۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بود که این رقم در سال جاری به ۶۷۳ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام بیان کرد: در مجموع از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۵۵۸ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال برای ساخت و ساز مدارس جدید در این استان هزینه شده است.

وی همچنین به افزایش میزان مشارکت افراد خیر و نیکوکار در ساخت مدارس در این استان اشاره کرد و گفت: در طول سال های ۹۲ تا کنون ۷۹۰ میلیارد از سوی افراد خیر برای ساخت و ساز مدارس و توسعه فضاهای آموزشی این استان جذب شده است.

رحیمی همچنین میزان اعتبار هزینه شده از سال ۹۲ تا کنون برای تجهیز مدارس استان را ۱۸۷ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام گرفته برای توسعه و تجهیز مدارس این استان در دولت تدبیر و امید بسیار چشمگیر و محسوس بوده و موجب تحول گسترده در وضعیت فضاهای آموزشی این استان شده است.

استان ایلام یک هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی، ۱۰۰هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها