اگر قصد خرید نهال گردو داری، این مقاله را از دست نده

اگر نگاهی به تاریخ اجتماعی و کشاورزی بیاندازیم خرید نهال گردو و کاشت آن در فرهنگ ما بسیاردارای اهمیت بوده است.

اگر قصد خرید نهال گردو داری، این مقاله را از دست نده

در سال‌های اخیر نیز با تغییر دیدگاه‌ها برای تبدیل برخی از زمین‌های کشاورزی به باغات کاشت نهال گردو رو افزایش بوده است. تغییرات ایجاد شده هم به نفع زمین بوده که با کاشت درخت‌ها می تواند راحت‌تر نفس بکشد. هم اینکه خستگی‌های کشاورزان را بسیار کاهش داده است. چرا که قیمت هر کیلو گردو چند برابر محصولات کشاورزی است که به صورت سنتی کشت و برداشت می‌شوند. باغداران به راحتی می‌توانند از طریق خرید نهال گردو مناسب و باکیفیت طی چند سال، بهره برداری از درخت گردو را آغاز کنند و به بهترین و راحت‌ترین شیوه گردو حاصل شده را به بازار فروش برسانند. همین امر دیگر کشاورزان را نیز ترغیب نموده که زمین‌های خود را با نظر کارشناسان این حوزه به باغ‌های گردو تبدیل کنند. بر این اساس خرید نهال گردو به یکی از دغدغه‌ها تبدیل شده است. می‌خواهیم در این نوشتار اطلاعاتی از شرایط کاشت گردو و همچنین انواع نهال گردو سخن بگوییم و در انتها نیز مسیری بسیار مطمئن و به صرفه برای خرید نهال گردو به شما معرفی نماییم. پس تا انتها ما را همراهی نمایید.

آیا کاشت نهال گردو شرایط خاصی را میخواهد؟

کاشت نهال گردو یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌ها در زمینه باغداری می باشد. چرا که درخت گردو عمری طولانی دارد و در صورت رسیدگی هر سال به نسبت سال قبل، ثمره و میوه بیشتری را خواهد داشت. از سوی دیگر قیمت گردو در بازار روز به روز افزایش خواهد داشت. در این سرمایه گذاری بزرگ آنچه که باید به آن بی اندازه توجه داشته باشید این است که قبل از خرید نهال گردو حتماً با کارشناسان و اهل فن در این زمینه مشورت داشته باشید.

بر حسب آب و هوا و نیز خصوصیات خاک نوع خاصی از انواع نهال گردو توصیه می‌شود. شما می‌توانید در این زمینه با رویال نهال به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه ارائه نهال به باغداران و مشتریان خود در سراسر کشور،مشورت داشته باشید و در قدم اول بهترین نوع نهال گردو را با توجه به مشخصات خاص زمینی که به باغ اختصاص داده‌اید، تهیه نمایید. اما چند نکته کلی را هنگام خرید نهال گردو و کاشت آن باید رعایت کنید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

گردو انواع متفاوتی دارد هنگام خرید نهال گردو توجه داشته باشید که کدام نوع را خریداری می گنید. با توجه به خاک و منطقه آب و هوایی خاص خود اقدام به خرید نمایید. هنگام کاشت نهال گردو توجه داشته باشید که درخت گردو نیاز به فضای مناسب برای رشد دارد. پس فاصله هر نهال با نهال دیگر را چیزی بین 10 تا 15 متر قرار دهید. هنگام کاشت نهال گردو توجه داشته باشید که گودال را تا عمق 50 سانتی متر بکنید و عررض ان را بین 80 تا 100 سانتی متر قراردهید. درخت گردو اغلب در هوای سرد ومعتدل بهتر رشد خواهد کرد. اگر در مناطق گرمسیری اقدام به کاشت نهال گردو می‌کنید حتماً مشورت‌های لازم برای خرید را داشته باشید. آنچه برای مشتریان گردو به هنگام خرید مهم می‌باشد کاغذی بودن پوست، سفید بودن مغز، پر بودن و چرب بودن گردو است. پس هنگام خرید نهال گردو به این موارد توجه داشته باسید تا هنگام فروش به مشکل بر نخورید. گردو برای رشد بهتر و ثمره بیشتر نیاز به نور خورشید دارد. پس در اطراف و نزدیکی درخت گردو نهال دیگری را نکارید. باغدارن باید بدانند که هنگام خرید نهال گردو و کاشت آن تا 2 سال نهال نیازمند آبیاری مداوم می‌باشد. عدم رطوبت می‌تواند نهال گردو شما را خشک کند.

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

انواع متفاوتی از نهال گردو همچون: نهال گردو پیوندی، بذری، خوشه‌ای، زود بازده، دیر بازده، زودگل، دیرگل، پاکوتاه، پایه بلند، پر بازده، یکساله، دو ساله، سه ساله و غیره وجود دارد. ما در این نوشتار از سه دسته نهال گردو چندلر، نهال گردو ژنوتیپ و نهال گردو پیوندی سخن خواهیم گفت. برای آشنایی با دیگر نهال‌های گردو به سایت ما مراجعه کنید.

نهال گردو چندلر

طبق اطلاعات به دست امده از نهالستان رویال نهال، نهال گردو چندلر به سه دسته : دوساله تولید نهالستان و نهال یکساله وارداتی و نهال گردو چندلر سه ساله تقسیم می‌شود. نهال گردو چندلر مقاومت بسیار خوبی در برابر آفات و سرما دارند و پس از ده سال عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت به طوری که هر درخت بالغ بر 70 کیلو گرم میوه خواهند داشت. نهال گردو چندلر معمولاً رشد سختی خواهند داشت و عمودی هستند. این نوع از نهال، یکی از محبوب‌ترین انواع نهال گردو می‌باشند و دارای ویژگی‌های زیر نیز هستند: پوست کاغذی، مقاوم در برابر سرمای بهاره، محصول یکدست، مناسب برای مناطق معتدل تا ارتفاع 1200 متر از سطح دریا و حساس به سرمای زمستانه. نهال چندلر سه ساله یکی از پرکشت‌ترین نهال گردوها به شمار می‌آید و مقاوم در برابر سرما بوده و مغز سفید و پوست وبدنه نازک دارد.

نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ خود به انواع و دسته‌های متفاوتی همچون ژنوتیپ رویال ، ژنوتیپ خوشه‌ای اسرائیلی، ژنوتیپ خوشه ای تخم مرغی، و ... تقسیم می‌شود. ویژگی‌های گردو ژنوتیپ در حالت کلی به صورت است که بسیار دیر برگ ده، مقاوم در سرمای زمستانه و بهاری، بسیار پربار، باردهی جانبی، مغز بالای 65 درصد، زود بازده می‌باشند. نهال گردو ژنوتیپ خوشه ای اسرائیلی برای اکثر مناطق ایران مناسب می‌باشد. در کنار این شباهت‌ها هر کدام از نهال‌های گردو ژنوتیپ خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را نیز دارا می‌باشند که می‌توانید با مراجعه به وبسایت رویال نهال جزئیات بیشتری را از نهال گردو ژنوتیپ به دست آورید.

نهال گردو پیوندی

هنگام تأسیس باغ در کنار تمام هزینه‌ها و بودجه‌های لازم، آنچه بیش از همه چیز باید مورد توجه قرار گیرد به حتم خرید نهال گردو متناسب با شرایط می‌باشد. انواع متفاوت نهال گردو در نهالستان رویال وجود دارد. در میان این انواع هر کدام از آن‌ها نیز نهال گردو پیوندی محسوب می‌شوند که به جهت رشد و بازدهی بیشتر زیر نظر کارشناسان کشاورزی و باغداری تهیه شده و در اختیاز مشتریان و باغدارن قرار می‌گیرند. پس از گرفتن مشورت‌های لازم، نهال گردو پیوندی متناسب با شرایط آب و هوایی، خاک، میزان رطوبت وغیره در اختیارتان قرار داده می‌شود.

چرا رویال نهال را پیشنهاد می‌کنیم؟

نهال گردو

رویال نهال اولین و بزرگترین نهالستان معتبر کشور می‌باشد که انواع متفاوتی از نهال‌ها را تولید و به سراسر کشور عرضه می‌کند. تمامی ارقام‌های رویال نهال شناسنامه دار و دارای گواهینامه بهداشت و کارت قرنطینه زیر نظر مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی می‌باشند.

شما می‌توانید از طریق وبسایت nahal110.ir و شماره تماس 09141811520 با این نهالستان در ارتباط باشید و علاوه بر مطالعه مقالات در زمینه کاشت و خرید نهال گردو و دیگر نهال‌ها با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و راهنمایی‌ها و مشورت‌های لازم را دریافت کنید. سپس با خیال آسوده اقدام به خرید نهال گردو نمایید. چرا که با خرید از رویال نهال، خرید شما دارای ضمانت بوده و در صورت هر گونه مشکل نهال جایگزین برای شما ارسال می‌شود. تلاش مجموعه رویال نهال بر پایه کمک به شما برای دریافت نهال به صورت مستقیم و حذف واسطه‌ها و نهایتاً کاهش هزینه‌ها می باشد. تا به کمترین هزینه نهال گردو مرغوب و باکیفیت یک سرمایه گذاری مطمئن در زمینه باغ گردو داشته باشید.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلا
    0

    کدام شهر هست ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها