۸ هزار و احد مسکونی روستایی در اسفراین مقاوم سازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسفراین گفت: شهرستان اسفراین دارای ۱۷ هزار و ۸۷ واحد مسکن روستایی است که تاکنون ۸ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

۸ هزار و احد مسکونی روستایی در اسفراین مقاوم سازی شد

محمدیار فرهادی با اشاره به مقام سازی ۸ هزار واحد روستایی اظهار کرد: تنها ۴۷ درصد از منازل روستایی در شهرستان اسفراین مقاوم سازی شده است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی طبق سهمیه اعلام شده برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسفراین با اشاره به تخصیص سهمیه شهرستان در سال ۹۹ گفت: سهمیه شهرستان اسفراین هزار فقره بوده که تاکنون ۷۹۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی ابلاغ شده است.

وی افزود: تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و با بازپرداخت ۱۵ ساله با اولویت افراد فاقد مسکن روستایی واگذار خواهد شد.

فرهادی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات جذب این اعتبارات عدم همکاری تعدادی از بانک‌های عامل در قبول نکردن ضمانت زنجیره‌ای است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به سیل سال ۹۸ افزود: اعتبارات سیل سال ۹۸ در شهرستان اسفراین ۶۷۰ فقره بوده است که تاکنون ۶۰۰ و احد آن به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام واحدهای مقاوم سازی شده در شهرستان اسفراین احداثی بوده است گفت: هیچ گونه واحد تعمیراتی نداشته ایم.

فرهادی در پایان با بیان اینکه اسفراین در خراسان شمالی پیشتاز آورده اولیه در طرح اقدام ملی مسکن است، اظهار کرد: بیشترین افرادی که آورده اولیه خود را در سطح استان خراسان شمالی تکمیل کرده اند مربوط به شهرستان اسفراین با ۸۱ مورداست: که حدود ۱۱۲ و احد در این طرح قرارداد بسته و واحدها در مرحله فنداسیون هستند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها