تولید راکتور سری خشک رزینی (دیتوند) در زنجان

راکتور خشک رزینی دیتوند ۳۴۰ کیلووار برای اولین بار در ایران، توسط گروه صنعتی ایران ترانسفوی زنجان طراحی، تولید و ساخته شد.

تولید راکتور سری خشک رزینی (دیتوند) در زنجان

مصرف‌کننده نهایی این راکتورها شرکت توانیر است که تا به امروز از کشورهای مختلف وارد می‌شد اما با طراحی، ساخت و انجام موفقیت‌آمیز تست نهایی، از این پس نیاز کشور به صورت داخلی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایران‌ترانسفو در این رابطه گفت: با واردات این راکتورها، سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شد.

بهزاد ظهیری تصریح کرد: با تولید این راکتور علاوه بر تامین نیاز داخل، علاوه بر بومی‌سازی این محصول، امکان صادرات به دیگر کشورها نیز فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه این راکتورها در شبکه‌های AC مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جریان و ولتاژ اضافه در شبکه‌های انتقال برق قدرت محدود شود، تصریح کرد: همه دانش فنی ساخت این راکتور داخلی و مطابق با استانداردهای معتبر جهانی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

ظهیری ادامه داد: تولید این راکتور از جمله مواردی بود که در ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه امسال، قول تولید و ساخت آن را در داخل به معظم‌له داده بودیم و امروز بسیار خوشحالیم که به عهدمان وفا کردیم و امیدواریم این موفقیت، برگ سبزی از سوی سربازان عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی در گروه ایران‌ترانسفو و صنعت برق کشور بوده و موجب رضایت وجود مبارک و عزیز رهبری فرزانه باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها