فرآیندهای اداری کارکنان شهرداری قزوین الکترونیکی انجام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از حذف فرآیندهای سنتی مدیریت سرمایه انسانی شهرداری قزوین و الکترونیکی شدن تمامی فعالیت‌های روزمره کارکنان شاغل در شهرداری قزوین خبر داد.

فرآیندهای اداری کارکنان شهرداری قزوین الکترونیکی انجام می‌شود

مجتبی منتظری گفت: امروزه با همه‌گیری ویروس کرونا یکی از دغدغه‌های اساسی شهروندان و کارکنان شهرداری، انجام برخی از امورات و روال‌های اداری به‌صورت حضوری و روش سنتی است که با شناسایی نقاط ضعف سیستم و تجزیه و تحلیل نیازهای اولیه کارکنان، فرآیند الکترونیکی شدن خدمات مدیریت سرمایه انسانی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین انجام شد.

منتظری با اشاره به برخی از پیامدهای واقع شدن در شرایط حساس در کشور، در مقابله با بیماری منحوس کووید ۱۹، افزود: با شیوع ویروس کرونا به‌منظور جلوگیری از همه‌گیری بیماری و تغییر فرآیندهای سنتی، ناگزیر به بهره‌مندی از فرآیندهای الکترونیکی با رویکرد حفظ محیط‌زیست و حذف مصرف کاغذ شدیم و در این مسیر با ارتقای بهتر و سریع‌تر امور روزانه کارکنان به‌واقع شاهد افزایش بهره‌وری کارکنان نیز بوده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در اجرای این فرآیند کارکنان شاغل در شهرداری قزوین می‌توانند تمامی درخواست‌های اداری خود را در سامانه رصد کرده و مرحله‌به‌مرحله با مدیران و مسئولان مستقیم بر اساس سلسله‌مراتب سازمانی در ارتباط باشند.

او اظهار کرد: برای اجرای این فرآیندها، تأمین و تجهیز زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز در تمامی معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و حوزه‌های تحت پوشش شهرداری قزوین موردبررسی قرار گرفت و سرانجام با همکاری تمامی حوزه‌ها، به‌ویژه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین تأمین، تجهیز و راه‌اندازی شد.

منتظری هدف از اجرای این طرح را تبدیل شدن به شهرداری الکترونیک بیان کرد و افزود: بدون شک این اقدام منجر به اصلاح فرآیندهای پاسخگویی، افزایش شفافیت، سلامت اداری، افزایش دقت در ارائه خدمات و ایجاد وحدت رویه در حوزه‌های مختلف شهرداری قزوین می شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از مزایای الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری شهرداری قزوین به مواردی همچون کاهش تردد شهری، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، تسهیل و تسریع انجام امور اداری و... اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر برخی از روال‌های مرسوم شهرداری قزوین مانند دریافت تعهد حقوقی، ضمانت و درخواست مرخصی روزانه، استعلاجی، استحقاقی و... به‌منظور حفظ سلامت کارکنان به‌صورت الکترونیکی درآمده است و هدف از اجرای این طرح دستیابی کارکنان به خدمات اداری در کمترین زمان ممکن، بدون نیاز به اتلاف وقت بوده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها