رهبر حزب حاکم گرجستان، اعلام بازنشستگی کرد

رهبر حزب حاکم گرجستان، اعلام بازنشستگی کرد

این اعلام بازنشستگی ۲ ماه پس از انتخابات پارلمانی انجام می‌شود که به گفته رقبای ایوانیشویلی، در آن تقلب شده بود. رهبر ۶۴ ساله حزب رؤیای گرجستانی و متحدان او، تقلب ادعایی را که موجب به راه افتادن اعتراضات خیابانی در گرجستان شد، رد کرده‌اند.

ایوانیشویلی در نامه‌ای که توسط مرکز مطبوعاتی حزب رؤیای گرجستانی منتشر شده، نوشت: تیم حاکم حقیقتاً بهترین گزینه است و به لحاظ ویژگی‌ها و خصوصیات، جایگزینی در بین تمام بازیگران سیاسی موجود امروز، ندارد. کاملاً اطمینان دارم تیمی متشکل از این افراد، می‌تواند به طرز شایسته‌ای جایگزین سخت‌کوشی، اقتدار و مهارت‌های من شود. و به همین خاطر هم هست که باور دارم مأموریت من به پایان رسیده است. سرانجام این تصمیم را گرفته‌ام که از سیاست بازنشسته شوم و کاملاً از افسار قدرت فاصله بگیرم. مسند رئیس حزب و همچنین خود حزب را ترک می‌کنم و به سبک زندگی شخصی قبل سال ۲۰۱۱ خود برمی‌گردم.

به گفته ایوانیشویلی، نتایج انتخابات پارلمانی در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ که در آن رؤیای گرجستانی برای سومین بار به نیروی سیاسی حاکم بدل شده، نشان داد این حزب طی ۸ سال حاکمیت خود توانسته "استانداردهای اخلاقی بالایی" را به فرهنگ سیاسی گرجستان بیاورد و این کشور "پیشرفت تأثیرگذاری در تمام حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی" داشته است.

ایوانیشویلی حزب رؤیای گرجستانی- گرجستان دموکراتیک را در سال ۲۰۱۱ تأسیس کرد، این حزب در ائتلاف با دیگر نیروهای اپوزیسیون، در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۲ برنده شد و جنبش متحد ملی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور پیشین گرجستان را برکنار کرد. ایوانیشویلی در آن زمان نخست‌وزیر گرجستان شد، اما استعفا داد و موقتاً در سال ۲۰۱۳ از سیاست بازنشسته شد. وی در سال ۲۰۱۸ به حزب بازگشت و به عنوان رئیس رؤیای گرجستانی برگزیده شد.

خروج ایوانیشویلی می‌تواند به خنثی کردن تنش‌های سیاسی در این کشور کوچک جنوب قفقاز، که با لوله‌های نفت و گاز احاطه شده، کمک کند. وی مدت‌های مدید یکی از اهداف اصلی مبارزات اپوزیسیون گرجستان بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    تو مملکت ما هم مسعولین خودشون علام بازنشستگی می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها