ابلاغ قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ‌جسورانه‌ بود

عضو هیئت رئیسه مجلس با قدردانی رئیس قوه قضائیه گفت: ابلاغ قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ‌اقدامی جسورانه‌ بود.

ابلاغ قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ‌جسورانه‌ بود

‌حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای قانون «اعاده اموال نامشروع مسئولان» از سوی رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: اصل 49 قانون اساسی یکی از اصول مترقی قانون اساسی ماست که به ویژه در سال‌های اول انقلاب به آن به درستی عمل می شد.

وی تاکید کرد: آرام آرام فضایی در کشور به وجود آمد که این اصل محدود شود و البته برخی هم دوست نداشتند تا این اصل عملیاتی شود.


عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته قوه قضاییه نیز فراموش کرده بود که چنین اصلی در قانون اساسی وجود دارد لذا در پی این محدودسازی دادگاه های مرتبط پیرو رسیدگی به این اصل قانونی محدود شد.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: اینکه شنیدیم آیت الله رئیسی به تازگی دستورالعمل اجرای اصل 49 قانون اساسی را ابلاغ کردند و حتی به دادستان های کشور وظایفی را پیرو اجرای این اصل محول کردند بسیار خوشحال کننده بود و امیدواریم مسیر به درستی محقق شود.

وی اظهارداشت: ابلاغ دستور عمل اجرای اصل 49 قانون اساسی از سوی حضرت آیت‌الله رئیسی اقدام جسورانه ای بود و سرمایه اجتماعی زیادی را در پی خواهد آورد.

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حمید
    0

    باسلام لطفان از افراد نو نماینده شروع نکنید از کسانی که از اوایل انقلاب به نان ونوارسیدن شروع کنید نگویید آنها قدیمی اند چون دیگران تغییرات در زندگی ایشان را دیدند وپا جا پای آنها گذاشتند تا درسی شود برای همگان

  • اکبر
    0

    البته اجرای آن جسورانه تر!

  • نحوی
    0

    نور امید به دل این ملت مظلوم تابید بعداز ۴۰ سال یکی پیدا شد که با شجاعت قطار خارج شده از ریل عدالت را باز گرداند. بیشتره مسئولان کاخ نشین هستند از کجا آورده اند؟ انگار کسی که مسئول شد باید کنار سفره انقلاب بنشیند بخورد ومردم هیچ و جناب آقای رئیسی عزیز همانطوریکه از خود سیستم قضائیه شروع نموده‌است از بالا ادامه دهد. خداوند منان یاورش باشد.انشاءا..

  • کیان
    0

    این کار عالی هست ولی پیشونیو چی میگه؟؟

  • علیرضا
    0

    از خودهیئت مدیره مجلس شروع کنید

  • رضا
    0

    بهتر است از قوه قضاییه شروع کنید البته خانواده انها فراموش نشود حتما به نتایج جالبی خواهید رسید

  • کاربر ناشناس
    0

    لطفاادرس بدیدکجاگزارش بدیم کدپستی وووو

  • کاربر ناشناس
    0

    ممنون از آقای رئیسی

  • شو تبلیغاتی
    0

    اینم مثل قانون حمل سلاح سردبرای مواقع ضروری که عملا اجرا نمیشه و فقط کارائیش در زمان انتخابات که هر کس از مخالفان جناح حاکم را گرفتن بجرم اراذل واوباش خیابانی اعدامش کنن حالا با این قانون اموال مخالفین در زمان انتخابات ضبط میکنن

  • محمد
    0

    با سلام اگر کشورمان حکومت اسلامی حضرت علی هست باید بدون ترس و واهمه دست تمام غارتگران بیت المال که با سمت در مقام مسوول کشور چهل سال است بیت المال را غارت کرده و ثروت بی نهایت برای خود و اقوامشان اندوخته اند و مردم را به خاک و ظلت کشانده‌اند برخورد جدی شود ضمن آنکه باید با مسوولی که با طرح و شیوه مدیریت اشتباهش باعث غارت بیت المال و رکود تولید و فقیر کردن مردم شده اند باید در محاکم قضایی بررسی و پاسخگو به مردم و رهبر باشند ریس محترم قضایی عدالت علی را به مردم نشان بده خدا حفظت کند با تشکر

  • ممد
    0

    واقعا کشوری که بعد از 44 سال تازه داره یکی از اصول قانون اساسی که فقط دو خط هست را ابلاغ می کند و هنوز تا اجرا فاصله است.باید این مسئولین را با گچ سمنان،گچ گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها