مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان:

کارگران کارخانه آسفالت کردستان از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مقرر شده تامین اجتماعی استان هرچه سریع‌تر نسبت به برقراری بیمه بیکاری کارگران شرکت تعاونی ۱۶۳ کارخانه آسفالت سنندج اقدام کند.

کارگران کارخانه آسفالت کردستان از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند

برهان صلواتی با بیان اظهار داشت: این شرکت تعاونی در هفته گذشته به علت کاهش فعالیت‌های خود در فصل کاری زمستان و مشکلات مالی ۴۸ نفر از کارگران را به صورت موقت تا شروع فعالیت‌های عمرانی به بیمه بیکاری معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: این اداره کل بر اساس رسالت کاری خود از تمامی توان به منظور دفاع از حقوق کارگران برای بازگشت به کار استفاده کرده است و تحقق مطالبات کارفرما را نیز در دستور کار دارد.

صلواتی با بیان اینکه هم اکنون مراحل برقراری بیمه بیکاری برای کارگران معرفی شده با همکاری اداره کل تامین اجتماعی در حال انجام است افزود: مقرر شده با هماهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرایی متولی به زودی جلسه مشترکی جهت رفع مشکلات این کارفرمای این کارگران تشکیل شود.

وی افزود: سعی می‌شود در این جلسه دستگاه‌های اجرایی بدهکار به تعاونی ۱۶۳ نیز حضور داشته باشند تا در خصوص تسریع در تحقق مطالبات این کارفرما راهکارهای لازم اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به علت تحریم‌های یکجانبه با مشکل تامین اعتبار مواجه هستند و به پیمانکاران خود طلب دارند.

فرزاد حسنی یادآور شد: معاونت عمرانی استانداری کردستان نیز به نوبه خود در حال رایزنی برای تامین اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌ها برای تداوم روند اجرای عملیات عمرانی و پراخت مطالبات است.

مدیر عامل شرکت تعاونی ۱۶۳ کارخانه آسفالت سنندج گفت: مشکلات مالی عمده دلیل معرفی کارگران تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری است و این شرکت در نظر دارد در صورت رفع مشکلات مالی کارگران را دوباره برای کار فرا بخواند.

کمال توحیدی با اشاره به اینکه عمده کارگران معرفی شده به تامین اجتماعی برای برقراری بیمه بیکاری هم اکنون استاد کار و خبره در زمینه فعالیت کارخانه هستند، اضافه کرد: هم اکنون ادارات کل راه و شهرسازی راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان و شهرداری سنندج جمعا به این شرکت تعاونی ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

وی یادآور شد: در صورت تامین مطالبات از سوی دستگاه‌های اجرایی بدهکار این شرکت تعاونی، کارگران قادر خواهند بود بار دیگر در محل کارخانه برای فعالیت حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورتی که این دستگاه‌ها اقدام به پرداخت مطالبات این شرکت نکنند هیات مدیره شرکت تعاونی نظر دارد همزمان با شروع فصل کاری در سال آینده و رونق فعالیت آسفالت ریزی در پروژه های عمرانی این کارگران را به کار فرا بخواند.

توحیدی با بیان اینکه شرکت ماهانه نزدیک به ۵۰ میلیون تومان تنها حق بیمه پرداخت می‌کند و هم اکنون به خاطر مشکلات مالی قادر به تامین آن نیست یادآور شد: کارگران به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند تا علاوه بر جلوگیری از قطع شدن بیمه آنان حقوق بیکاری شامل آنها شده و مشکلی در تامین معیشت خود نداشته باشند.

وی اشاره به اینکه کارخانه در چند ماه گذشته برای تامین هزینه‌ها از جمله حقوق کارگران، ۲ دستگاه از ماشین آلات سنگین خود را فروخته است گفت: این شرکت تعاونی به دنبال اعتراض یا ایجاد تنش نیست بلکه در صدد است برای مدت محدودی با استفاده از امکانات دولت معیشت خانواده کارگران تامین شود.

استان کردستان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده که به واسطه سردی هوا و بارش‌های پاییزه، زمستانه و بهاره از فصل عمرانی کوتاه‌تری به نسبت بقیه نقاط کشور برخوردار است و این مساله موجب شده فعالیت‌هایی همانند احداث راه‌ها در تمام فصول سال تحت تاثیر قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها