جزئیات منع تردد کامیون‌ها در استان البرز اعلام شد

معاون استاندار البرز با بیان اینکه

جزئیات منع تردد کامیون‌ها در استان البرز اعلام شد

علی درویش پور درباره اقدامات کاهش آلودگی هوای استان البرز و درباره مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز اظهار داشت : در جلسه عصر دوشنبه مقرر شد تمام واحدهای تولیدی شن و ماسه، آسفالت و بتن تا پایان هفته تعطیل شوند که مسئولان محیط زیست بر این موضوع باید نظارت کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه تاکید استانداری این است که بایستی قانون هوای پاک را بند به بند در استان اجرایی کنیم، افزود: اجرای این قانون می‌تواند کمک کند تا بتوانیم مراحل آلودگی هوا را پشت سر بگذاریم.

درویش پور بر ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در کرج و فردیس تاکید کرد و گفت: حتما باید برای تردد کامیون‌های دودزا، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که مطابق با استانداردها نبوده و معاینه فنی ندارند، ممنوعیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این راستا تمامی خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در سطح شهر استان شناسایی و جریمه می‌شوند، عنوان کرد: تردد تمام کامیون‌ها در سطح شهر کرج و فردیس از ساعت 6 صبح تا 9 شب ممنوع است و اجازه تردد ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، گفت: برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا شهروندان از سوزاندن برگ‌ها در بوستان‌ها و معابر، خودداری کنند و شهرداری‌ها نظارت کنند تا پیمانکاران از سوزاندن شاخ و برگ و ضایعات فضای سبز خودداری کنند.

درویش پور تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های پروژه های عمرانی در سطح شهر کاملا تعطیل است و روند تعطیلی پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش آلودگی‌ها در این هفته ادامه دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها