چگونه هر دقیقه، ۵۹ ثانیه خواهد شد؟

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد سرعت گردش زمین حول محور خود بیشتر از گذشته شده است و این امر باعث شده طول شبانه‌روز کوتاه‌تر شود و به همین خاطر باید از هر دقیقه یک ثانیه را کسر کرد تا با سرعت گردش زمین سازگاری داشته باشد.

چگونه هر دقیقه، ۵۹ ثانیه خواهد شد؟

به نوشته این روزنامه بریتانیایی، گرچه تاکنون این درخواست رسماً صورت نگرفته است، اما از دهه ۷۰ میلادی تاکنون کارشناسان برای دقیق‌تر کردن ساعت‌های هسته‌ای با گردش واقعی زمین ۲۷ بار آنها را تعدیل کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، تا پیش از این حرکت زمین حول محور خود بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشید اما از امسال این حرکت کمی آهسته‌تر از ۲۴ ساعت شده است.

این مساله دقیقاً از روز ۱۹ جولای ۲۰۲۰ آغاز شد که یک شبانه‌روز ۱.۴۶۰۲ میلی‌ثانیه کمتر از ۲۴ ساعت شد و امروزه طول شبانه‌روز به طور متوسط ۰.۵ ثانیه کمتر از ۲۴ ساعت شده است؛ از همین رو ممکن است به تدریج در آینده یک دقیقه ۵۹ ثانیه لحاظ شود.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    احتمالا باز یک قانون جدید بی پایه و اساس را میخواهند به خورد مردم دهند و سرعت زمین مانع اثبات این قانون است و تا چند سال دیگر میگویند سرعت زمین صفر شده بعد هم میگویند زمین تخت است و واقعیت هم همین است زمین تخت است و هیچ گردشی ندارد ، سالهاست به بهانه زمین کروی و سفر به فضا ، سازمانهای فضایی بودجه های میلیاردی از مردم از همه جا بی خبر به اسم مالیات گرفتند و صرف مصارف نظامی و ... کردند و مقدار زیادی هم به جیب مبارک زدند.

    نظرات شما -
    • داروغه 3
      0

      دنکیشوت. نظرت راجع به برجام چیه؟

  • رضا
    0

    دانشمند اگر هر دقیقه 59 ثانیه شود ،طول هر شبانه روز 24 دقیقه کم میشود ،چی داری میگی ؟ ساقی رو عوض کن

  • کیان
    0

    بگین دستش نزنن چون اون موقع گل کیسه ها مورد قبول نیست!! رکورد حسین بولت چطور میشه؟ خانم محترم که سن خودشون رو کم کردن باز باید ابدیت بشن خلاصه شیر تو شیر میشه ساعت یک کلک هست ساعت واقعی باید خط و مستقیم باشه تا انسان دقیقا بدونه کجای زندگی قرار داره؟؟ اول خط هست!! یا وسط هست!! تا داره به ته خط میرسه!! و آنقدر بی تفاوت به زندگی نباشیم ساعت دایره اینجور ما رو به اشتباه می‌اندازه چون هر 24 ساعت از اول تکرار میشه و این تکرار ها ما و از زمان واقعی دور میکنه یک خط 120 سانتی روی دیوار اتاق خودتون بکشید و اون رو مندرج کنید و هر هفته و ماه و سالشو پر کنید البته 120 سال فقط برای تبریک گفتن جشن تولد هست تو کشور ما رو 70 تا 80 خداحافظ زندگی!!! پس خوب زندگی کنیم در صلح زندگی کنیم و ساده زیستی رو یاد بگیریم یک موقع نگاه میکنیم برای یک ماشین لوکس و اماراتی همش زجر کشیدم و اصلا زندگی نکردیم و بچه میخوره و سر قبر آدم زار زار..... ؟؟؟

    نظرات شما -
    • دکتر
      0

      ایده ی ساعت خطی فوق العادست. دانشمند تویی.

  • ببخشین ها
    0

    و امروزه طول شبانه‌روز به طور متوسط ۰.۵ ثانیه کمتر از ۲۴ ساعت شده است؛ از همین رو ممکن است به تدریج در آینده یک دقیقه ۵۹ ثانیه لحاظ شود// بالاخره توی یک روز نیم ثانیه کم میشه یا از هر دقیقه یک ثانیه !؟

  • علی
    0

    حتما منظورشان در هر دقیقه حدود نیم میلی ثانیه بوده

  • حاج کاطم
    0

    خب خداروشکر علت ذیق وقت مسئولین پیدا شد بنده خداها گناهی ندارن

  • رضا عباس
    0

    این خبر برای ما ایرانیها هیچ ارزشی ندارد و حاضریم س اعتها در صف روغن یا در صف مرغ وتخم مرغ بیاستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها