عایق فوم الاستومری

تفاوت در ترکیب و ساختار، بدون نیاز به غلاف، تفاوت کلیدی بین فوم الاستومری انعطاف پذیر و پشم شیشه است.

عایق فوم الاستومری

نام فوم الاستومری نشان می دهد که آنها الاستیک و بسیار انعطاف پذیر هستند و از این رو علاوه بر عملکرد بسیار خوب آنها به عنوان عایق، اجرا و نصب بسیار ساده ای دارند.

دامنه وسیع دمای عملکرد اجازه می دهد تا در طیف وسیعی از کاربردها استفاده شوند. سطح صیقلی عایق های الاستومری در اکثر موارد استفاده در فضای داخلی به غلاف نیازی ندارد.

از طرف دیگر محصولات فیبر شیشه ای از نظر ماهیت سخت و محکم هستند که عایقی با مقاومت ساختاری بالا ایجاد می کنند اما در برابر لرزش ها و چرخه های انبساط یا انقباض سریع مقاومت نمی کنند. عایق فیبر شیشه ای برای دمای حداکثر 400 درجه سانتیگراد، یا در مواردی که عایق به مقاومت فشاری یا ظرفیت تحمل بار بالا نیاز دارد، ایده آل است. همچنین قیمت عایق الاستومری نسبت به فوم های قدیمی دیگر نیز به صرفه می باشد.

هدایت حرارتی عالی

خواص حرارتی فوم های الاستومری حتی در دماهای برودتی نسبت به فیبر شیشه ای بسیار برتر است.

نصب آنها آسان است، می توان اطمینان داشت که تمام درزها و اتصالات به درستی آب بندی شده اند تا امکان چگالش یا یخ از بین برود. یکپارچگی عایق حتی اگر در معرض لرزش، حرکت یا انبساط و انقباض سریع قرار گیرد، حفظ می شود. محصولات فیبر شیشه ای در ضخامت 1.5 اینچ و بالاتر ارائه می شوند.

فوم های الاستومری در طیف وسیعی از مشخصات و با ضخامت های مختلف تولید می شوند. این باعث کاهش قابل توجهی در زمان اجرا می شود. آنها در معرض آسیب های ناشی از جابجایی مواد نیستند، و امکان شکستگی در هنگام حمل و نقل و از بین رفتن محصول وجود ندارد.

مهار کننده بخار و رطوبت

فوم های الاستومری بدون نیاز به غلاف اضافی برای استفاده در فضاهای داخلی به این هدف دست می یابند. اما برای استفاده در فضای باز استفاده از غلاف ضروری است. از مزایای دیگر این فوم ها انعطاف پذیری بالا، غیر الیافی بودن، غیر متخلخل بودن و مقاومت در برابر لرزش و شوک های حرارتی بدون ترک خوردگی است.

آنها را می توان در خطوط گرمایشی استفاده کرد، و هیچ ابزار یا پوشش خاصی برای نصب آنها لازم نیست. فوم های الاستومری به شکل ورق، رول یا لوله ای در دسترس هستند که منجر به صرفه جویی در هزینه و سهولت در نگهداری و اجرا می شود. به همین دلیل از آنها با عنوان بهترین عایق الاستومری نیز یاد می شود.


فوم های سلول بسته و سلول باز

ساختار فوم ها از یک ماده انعطاف پذیر پر از حباب تشکیل شده است. دو گروه اصلی فوم ها شامل فوم سلول باز و فوم سلول بسته هستند. فوم ها با تشکیل حباب های گاز در یک پایه الاستومری تولید می شوند خصوصیات ماده الاستومری و گاز، ساختار نهایی فوم را تعیین می کند.

فوم ها معمولاً به یکی از دو دسته ی سلول باز و سلول بسته تقسیم می شوند.

همچنین مخلوطی از این دو وجود دارد که اغلب آن را فوم سلولی نیمه باز می نامند.

تفاوت بین فوم سلول باز و سلول بسته

حباب ها کاملاً درون ماده الاستیک قرار دارند و نهایتاً، گازها کاملاً درون هر حباب ثابت می شوند و ساختاری غیر قابل نفوذ ایجاد می کنند.

فوم سلول باز: حباب ها در طی فرآیند حباب سازی ترک می خورند و شبکه ای را ایجاد می کنند که به هم متصل است. این باعث ایجاد فوم های نرم و هوا گذر می شود.

فوم سلولی نیمه باز: این نوع فوم در اثر ترکیدن فیزیکی سلول های بسته و تولید یک سلول بازتر ایجاد می شود که نرمتر و فشرده تر است.

فوم سلول بسته

نیاز به فوم های سلول بسته

به دلیل فوم نفوذ ناپذیری فوم های سلول بسته در برابر گازها یا مایعات، ماده ای ایده آل برای درزبندی شکاف ها هستند. از فوم های سلول بسته می توان برای جلوگیری از عبور آب یا هوا از یک قسمت به قسمت نیز دیگر استفاده کرد. گازهای موجود در حباب نمی توانند خارج شوند، بنابراین اگر وزن زیادی بر فوم سلول بسته وارد شود، گازها ابتدا فشرده می شوند، اما مجدداً به حالت اولیه باز می گردند، بنابراین یک فوم سلول بسته به عنوان یک جاذب ضربه ایده آل عمل می کند.

انواع فوم سلول بسته یا اسفنجی

لاستیک اسفنجی نئوپرن

لاستیک اسفنجی EPDM

مخلوط لاستیک اسفنجی Neoprene / EPDM

فوم پی وی سی یا وینیل

لاستیک اسفنجی پی وی سی / نیتریل یا NBR

فوم پلی اتیلن

فوم EVA

فوم سلول باز

نیاز به فوم های سلول باز

فوم های سلول باز معمولاً نرم و قابل فشردگی هستند و با به دام انداختن هوای درون سلول ها به عنوان عایق های خوبی عمل می کنند ، هرچند اجازه عبور آب و هوا را نیز می دهند.

این فوم ها مخصوصاً در مواردی که به محصول سبک و نرم نیاز باشد، بسیار مناسب هستند. اصلاح شیمیایی در موادی مانند فوم پلی یورتان، مجموعه ای از خواص مختلف را بهبود می بخشد. بنابراین دامنه عملکرد بسیار گسترده تری را برای فوم پلی یورتان ایجاد می کند.

کاربردهای معمول:

صندلی

اسفنج های خانگی

فیلترها

کاربردهای صوتی

بسته بندی

و بسیاری کاربردهای دیگر

انواع فوم های سلول باز

فوم پلی یورتان

فوم ملامین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها