هشدار امام جمعه قم درباره مذاکره پشت پرده با آمریکا؛ مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد/ آیت‌الله فلاحتی: از رفتن ترامپ گاودوش اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته درباره بیانیه گام دوم انقلاب، برجام و انتخابات سخنانی را ایراد کردند.

هشدار امام جمعه قم درباره مذاکره پشت پرده با آمریکا؛ مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد/ آیت‌الله فلاحتی: از رفتن ترامپ گاودوش اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

هرچند با کاهش آمار مبتلایان به کرونا نماز جمعه در برخی شهرها برگزار شد اما همچنان خطر شیوع این بیماری موجب شد تا ائمه جمعه خطبه‌های این هفته را نیز به صورت مجازی ایراد کنند. خطبه‌هایی که مانند هفته‌های گذشته به موضوعاتی مانند روابط خارجی، رفتار آمریکا در قبال ایران و البته انتخابات اشاره داشت.

از رفتن ترامپ گاودوش و آمدن بایدن اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه و خاتمه دوران ستم شاهی، اظهار کرد: توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و اجتناب از گناهان اظهار کرد: ۲۶ ملت ایران به رهبری امام خمینی طومار رژیم طاغوت را پیچاندند.

وی به در پیش بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در برگزاری مراسم عزاداری تأکید کرد و گفت: همه هیئت‌های امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سالروز قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه، افزود: با وجود آمریکا به عرصه جهانی هیچ چیز به جر افزایش و چرم و جنایت علیه ملت‌ها شاهد نبودیم.

وی به پایان کار ترامپ در کاخ سفید نیز اشاره و اضافه کرد: از رفتن ترامپ گاودوش و آمدن بایدن اظهار خوشحالی نمی‌کنیم زیرا آمریکای مستکبر مایه نفرت دنیای اسلام به ویژه ملت ایران است.

هشدار امام جمعه قم درباره مذاکره پشت پرده با آمریکا؛ مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد/ آیت‌الله فلاحتی: از رفتن ترامپ گاودوش اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

آیت الله فلاحتی با اشاره به ذوق زدگی عده‌ای در جامعه اسلامی از آمدن بایدن، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به هیچ اصرار و عجله‌ای برای بازگشت دوباره آمریکا به برجام نداریم.

وی همچنین با بیان اینکه ۹ شرط اساسی که رهبری در زمینه برجام بیان کرده بودند محقق نشده است، افزود: کسانی که به این شروط در زمان برگزاری نشست‌های برجام توجهی نکردند باید در دادگاه حاضر و پاسخگو باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند اگر آمریکا به برجام بازگردد ما نیز به تعهدات خود برمی گردیم مصداق ایستادن در مقابل رهبری است.

وی تأکید کرد: ملت ایران ملتی شجاع بوده و در برابر هر گونه متجاوزی ایستادگی می‌کنند و فریب دشمنان را نخواهند خورد. رجال سیاسی نباید ترسو باشند زیرا مؤمن از یک سوراخ دوباره گزیده نمی‌شود.

توصیه انتخاباتی امام جمعه کرج

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرج اظهار کرد: در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داریم، ایشان ویژگی‌های شاخص بسیاری دارند اما ویژگی بارز حضرت که باید همواره مورد توجه قرار گیرد ولایتمداری است.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای بهبود وضعیت کشور گام برداشت، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت گروه‌های نخبه و صاحبان اندیشه در راستا عملی شدن این بیانیه گام برداریم.

امام جمعه کرج بیان کرد: در این راستا تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امری مهم است که باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم بهترین بهره را از آن ببریم.

آیت‌الله حسینی‌همدانی تصریح کرد: در دوران رژیم پهلوی به دلیل وابسته بودن به بیگانگان از ظرفیت مردم ایران استفاده نمی‌شد و به خاطر سرسپردگی این رژیم حتی به این ظرفیت اعتماد وجود نداشت به همین دلیل بسیاری از مشکلات ریز و درست وجود داشت.

هشدار امام جمعه قم درباره مذاکره پشت پرده با آمریکا؛ مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد/ آیت‌الله فلاحتی: از رفتن ترامپ گاودوش اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران روی پای خود ایستاده است و با قدرت به جلو حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ملت ایران باعث شده تا به غرب اعتماد نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه برجام آخرین تجربه بزرگ ملت ایران مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن غربی‌ها بود، گفت: با بدعهدی دوباره غربی‌ها نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه صدها تحریم ظالمانه دیگر علیه ملت ایران وضع شد.

وی اظهار کرد: در واقع حاصل نهایی برجام بیشتر شدن تحریم‌ها علیه ملت ایران بود که نتیجه اعتماد به غرب است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به انتخابات شورای شهر بیان کرد: شهروندان باید کاندیدها به خوبی رصد کنند تا بتوانند شناخت دقیقی از آنها پیدا کنند، باید بدانیم که انتخاب اشتباه تبعاتی زیادی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب صحیح مانع ادامه چرخه معیوب عزل و نصب‌ها خواهد شد، تصریح کرد: بنده در هیچ عزل و نصب مدیران دخالت نخواهم کرد اما برای حذف مدیران فاسد تا آخرین لحظه پیگیر خواهم بود و در این زمینه کوتاه نمی‌آیم.

امام جمعه کرج متذکر شد: امیدوارم بتوانیم در نهایت برای کشور نظام مقدس اسلامی مفید فایده باشیم و بتوانیم برای خلق خدا خدمتی انجام دهیم.

مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه آغازین نماز جمعه ۲۶ دی ماه قم یکی از آثار تقوا را بازگشت فوری به سوی خدای متعال در هنگام انجام گناه و غفلت و ناامید نشدن از رحمت الهی دانست و گفت: انسان خطا کار می‌داند که خداوند مشتاق اوست و باید به سوی او پناه ببرد.

وی در ادامه بحث تفسیر ابعاد سیاسی، اجتماعی سوره توبه به تبیین نکات مهم اجتماعی آیه ۲۸ سوره پرداخت و گفت: خداوند در آیه ۲۸ سوره توبه خداوند مشرکان را نجس دانسته و ورود آنان به مسجدالحرام را ممنوع می‌کند که خطاب این آیه شامل پیامبر، رهبری اسلامی، نخبگان و عموم شهروندان بوده و طبیعتاً برای امروز ما نیز درس‌آموز است.

امام جمعه قم افزود: خداوند در این آیه صراحتاً آنان را نجس اعلام می‌کند و اولاً مؤمنان بدانید آنها ناپاک هستند و حکم سیاسی مهم اینجا وجود دارد و آن این است که مشرکان باید بعد از آن سال به مسجدالحرام نزدیک شوند.

وی نجاست مشرکان را به خاطر افکار پلید و ضد اسلامی آنان دانست و گفت: درس امروز این آیه برای ما این است که آمریکا و رژیم صهیونیستی نجس سیاسی هستند و هر راهی که به آنها ختم شود چیزی جز زیان و خسارت برای ما ندارند.

آیت الله سعیدی افزود: اینکه نباید به آمریکا و بیگانگان به امید گشایش اقتصادی و حل مشکلات دل بست و با آنها مذاکره نمود حکمی قرآنی است.

هشدار امام جمعه قم درباره مذاکره پشت پرده با آمریکا؛ مذاکره با مشرکان منع قرآنی دارد/ آیت‌الله فلاحتی: از رفتن ترامپ گاودوش اظهار خوشحالی نمی‌کنیم

وی با اشاره به تجربه ۴۰ ساله مردم ایران در دل نبستن به بیگانگان گفت: ملت ایران در تجربه ۴۰ ساله مقابله با دشمنان گفت: در برجام همگی مشاهده کردیم که خسارت‌های مهمی مانند معطل کردن توان داخلی کشور به بار آمد و الان نیز بازگشت به برجام خسارت بزرگ دیگری است.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا به عنوان یکی از اتفاقات مصیبت بار جهان اسلام احیا مناسبت‌های مذهبی با رعایت مسائل بهداشتی را ضروری دانست و از دست‌اندرکاران عرصه بهداشت تشکر کرد.

آیت الله سعیدی تحریم‌های خیانت‌آمیز آمریکا، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه و قدرت دفاعی و موشکی را مهم‌ترین چالش‌های میان ایران اسلامی و جبهه استکباری دانست و گفت: تبعیت قوه مجریه از مجلس شورای اسلامی در لغو ممنوعیت‌های برجامی منطقی و قانونی است و هیچ اصراری بر بازگشت آمریکا به برجام نداریم.

وی تاکید کرد: مسئولان در قوه مجریه با تمام ضوابط باید عمل کنند و هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده با تیم جدید آمریکایی‌ها مذاکره کنند و خلاف منویات رهبری عمل کند.

امام جمعه قم در پایان از مردم عظیم کشور به خاطر حرکت خود جوش و عظیم مردم در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی تشکر و رحلت آیت الله مصباح یزدی و آیت الله یزدی را پیشگاه به ولی عصر (عج)، رهبر انقلاب و حوزه علمیه تسلیت گفت.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • کاربر ناشناس
    0

    بسه دیگه

  • مهدی
    0

    مردم تو صف یک لیتر روغن وایستادن خیالت راحت جای شما خوبه کسی جای سما رو نمی‌گیره.

  • Nima
    0

    جالب است یک اخوند توی قم مسیحیان جهان مشرک می داند . فقط ماخوبیم بخورید و غارت کنید و فکر کنید مردم گوششان دراز است .

  • اربابی
    0

    دوران این تکفیر وتهدیدها گذشته مذاکره وگفتگو وتعامل با همه کشورهای دنیا به جز رژیم سفاک واپارتاید اسرائیل از دیدگاه قران ، سنت و عقل واجماع نظر علمای اسلامی هیچ منع شرعی ندارد دلیل این ادعا هم مذاکره پیامبر رحمت ص با سران کفر و شرک ویهود بود وبیشترین هدایت انسان های معاندومشرک هم از طریق گفتگو انجام شده نه جنگ ، سیره امیرالمومنین ع ودیگر ائمه ع در بیشترمواقع بر پایه گفتگو وتعامل بوده است ، عده ای افراطی ومرفه بی درد که هیچ درکی از زندگی مردم ندارند مدام بر طبل جنگ وعدم گفتگو با جهان می زنند وکشوررا به روز سیاه انداخته اند وارزش پول ملی را طی ۳۰ سال چند هزاردرصد پایین اورده وعملا بخشی از مردم را برای امرار معاش زباله گرد نموده وعده ای هم به تن فروشی روی اورده اند ، فقط شرمتان باد.

  • آتنا
    0

    حاجی چینی ها شیعه هستن یا سنی؟؟؟؟!!!روس ها چی!!

  • علوی
    0

    این همان اقایی است که باقصد ونیت تقرب بیشتر افاضه فرمودند وقتی مقام رهبری متولد شدند بلافاصله گفته اند الله اکبر البته ان زمان فضای مجازی وجود نداشت تا مانند صدیقی به معذرت خواهی وادارش کنند .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کاملا درست فرمودید

  • علي
    0

    خدايا خودت ما رو نجات بده

  • ستم‌دیده
    0

    این‌حرفها‌قدیمی‌شده

  • محمدی
    0

    حداقل امریکاییها خداپرستن مشرک نیستن حاجی آقا چینیا فک کنم ب چیزی اعتقادندارنا خدایی اگه امریکانبود نون خیلیا سنگ میشداااااا

  • لزطز
    0

    اخه کیک گندیده از دست شماها خودمان را دار بزنیم با الاغ می رفتیم روستاها گدایی حالا لند کروز سوار گیشوید

  • اوفتاااااااااااااااد ؟
    0

    ما که میدونیم معنی مشرک چیست . ما میدونیم معنی کافر چیست . شماها آدرس غلط به مردم ندین . برین توی لغت نامه ها بخونین . هیچ کشوری مشرک و کافر نیست . چون باااااااااهووووووووووووووش کشور که نمیتونه کافر یا مشرک باشه . مثلن بگی اون کشور نجسه . خخخ خخخ مگه میشه . آدمه ممکنه نجس یا مشرک باشن افتااااااااااااااد !؟

  • مهدی
    0

    حاجی جان گذشت از بزرگان است .خدا از حقه خودش میگذردولی از حق وناس چی .شما که بلدید بگید .برای این ملت بزرگ حق وناس پیش نیومده که بااین همه ثروت غرق در فلاکتو بدبختین .شما بگید حاجی ما هیچ ماسکوت. آخرین سنگر...

  • چپالگر
    0

    حاجی فکرکنم به موقع غذا سفارش میدی امیدوارم به عذاب الهی گرفتارشوید

  • ستم‌دیده
    0

    حاجی‌سوهان‌روح‌منی

  • ا...د
    0

    تو و امثال تو فرزند بیکار نداری تو و امثال تو فرزند مجرد و عذب نداری تو و امثال تو مشگل اجاره نشینی نداری تو و امثال تو با سیلی صورتت را سرخ نمیکنی تو و امثال تو شرمنده زن و بچه ات نیستی چون عین یزید در نازونعمت غرق شدین ودیگر فلاکت دیگران برایتان مهم نیست انوقت دم از قران میزنید روی عمرو عاص را سفید کردید

  • ش س
    0

    نان تحریم بدجوری زیر زبان آقایان مزه کرده

    نظرات شما -
    • محمدی
      0

      یک عده رو با روزی 3 تا ساندیس اجیر کردند که به حرف دل مردم منفی بدن چقدر بدبخت و ضعیف شدید اینها نشانه ترس شماست

  • امیر
    0

    درود بر اقای ظریف هرکاری میکنه،تمام تلاشش این که تحریمها برداشته بشه،اما انقلابی نماها نمیزارن،به فکر مرپم مستضعف باشید،ظلم پایدار نمی ماند،تحرییم ها برای اقایون سوداور

  • فاضل
    0

    ببخشید حاج آقا این چندسال که سر برجام مذاکره میشد منع قانونی نداشت چطور حالا منع پیدا کرد یهو

  • منم مختار
    0

    ای به ظاهر مسلمان چرا دروغ میگویی.چطور شد با غرب مسیح پرست یکتا پرستان یهویی شد کافر?،اما با کافران واقعی مثل چین و ونزوئلا وووکه هیچ خدایی را به رسمیت نمیشناسد مذاکرات حلال شد.شما از تخم تبار همان قرآن سر نیزه کنانید و بس مختار منم

  • خیالی
    0

    چی شد ..اسم ازمشرک بردید .؟نظرتان درمورد چین که تسیبیح وسجاده برای رونق بازارتان واردکشورمیکند چیست ؟

  • پرسشگر
    0

    حاجی شنیدم شرکتهای دارویی آمریکایی و انگلیسی در ازای خرید واکسن کرونا پورسانت نمیدن چون از طریق قوانین جهانی مبارزه با پولشویی قابل ردیابی هست و جریمه میشن ، اما شرکتهای چین و روس قبول کردن که زیرمیزی آقایون رو پرداخت کنن ! گفتم شما که دستت تو کار حلال و حرومه ، از شما بپرسم استفاده از واکسن اینها با توجه به مذهبشون مشکل داره یا نه ؟

  • محمود
    0

    لا غربی نعم شرقی

  • رحیم آب منگول1
    0

    اگر منظورش کفار کمونیسم هست درسته درغیراینصورت اروپا آمریکا که یگانه پرستند و در قرآن به صاحب کتابهای آسمانی اشاره فرمودند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها