مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

بیماران مزمن تامین اجتماعی زنجان دارای پرونده الکترونیک هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر تمامی نسخ و پرونده‌های بیماران در مراکز ملکی تامین اجتماعی این استان به صورت الکترونیک تولید می‌شود و در این زمینه تمام بیماران مزمن دارای پرونده الکترونیک هستند.

بیماران مزمن تامین اجتماعی زنجان دارای پرونده الکترونیک هستند

دکتر علی محمدی روز شنبه افزود: هم اکنون در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان حدود ۲۷ هزار و ۳۱۴ پرونده بیماران مزمن تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: الکترونیکی شدن نسخ سبب سهولت دسترسی به پرونده بیماران شده و به این ترتیب، اطلاع از سوابق درمانی بیماران، مانند روند درمان آن‌ها، آزمایش‌ها، تصاویر پزشکی و دارو، به پزشکان در اتخاذ تصمیم برای درمان بیماران کمک شایانی کرده است.

این مسوول ادامه داد: علاوه بر آن دسترسی به سوابق درمانی بیمه‌شدگان کمک بسیاری در کاهش هزینه‌های درمان داشته و نیاز به انجام مجدد آزمایش‌ و خدمات پاراکلینیک بیمار را برطرف کرده است.

محمدی افزود: از سوی دیگر در قالب نسخه الکترونیک، تداخل دارویی قابل مشاهده است و در صورت تجویز داروهای دارای تداخل، هشدار هوشمند سیستم، فعال می شود و این مساله کمک می‌کند تا پزشکان تجویزهای مناسب‌تری را جایگزین کنند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با اشاره به ثبت میزان و نحوه استفاده از دارو که در قالب نسخه الکترونیک میسر می‌شود، ادامه داد: این کارایی کمک می‌کند تا داروهای تجویز شده برای بیماران به نحو درست مصرف و نیز مقدار مصرف دارو کنترل شود.

به گفته وی، با انجام این کار و از سوی دیگر از طریق نسخه الکترونیک، امکان ارجاع بیمار در سریع‌ترین زمان میسر و به درستی هدایت می‌شود.

محمدی افزود: از آذر ۹۵ طرح الکترونیک شدن نسخ آغاز و به تدریج پرونده‌های کاغذی به پرونده‌های الکترونیک تبدیل شدف بطوری که از اسفند همان سال، حدود ۹۰ درصد نسخ و پرونده‌ها به صورت الکترونیک و از مرداد ۹۶ یعنی حدود یک سال بعد، پرونده‌های الکترونیک به طور کامل جایگزین پرونده‌های کاغذی شد.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی در ۲ بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

گفتنی است ۲۳۰ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تامین اجتماعی هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها