رویکردهای مثمرثمر دولت روحانی در تحقق حقوق شهروندی

دولت روحانی در دوره گذشته و این دوره رویکردهای موثری در حوزه توجه به حقوق شهروندی داشته است.

رویکردهای مثمرثمر دولت روحانی در تحقق حقوق شهروندی

به گزارش سایت خبر فوری منشور حقوق شهروندی از جمله اقدامات موثر دولت یازدهم بود که راهکار جدی را در جهت حمایت از حقوق عامه شهروندان ایجاد کرد.

در متن اولیه منشور حقوق شهروندی آمده است:

حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچکس نمیتواند این حق الهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد. ملت ایران این حق را از طریق اصول قانون اساسی اعمال کرده؛ و بهموجب اصول 113 و 121، مسئولیت اجرا و پاسداري از قانون اساسی را بر عهده رئیسجمهور نهاده است. رئیسجمهور که در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران بر پشتیبانی از حق، گسترش عدالت و حمایت از آزادي و کرامت انسانی افراد و حقوق ملت در قانون اساسی به خداوند سوگند یادکرده است، »منشور حقوق شهروندي« را به مثابه برنامه و خطمشی دولت براي رعایت و پیشبرد حقوق اساسی ملت ایران اعلام میکند.

این منشور با هدف استیفا و ارتقاي حقوق شهروندي و بهمنظور تدوین »برنامه و خطمشیدولت « ، موضوع اصل 134 قانون اساسی، تنظیم شده و شامل مجموعهاي از حقوق شهروندي است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناساییشدهاند و یا دولت براي شناسایی، ایجاد، تحقق و اجراي آنها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیري تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدي و فراگیر خود را معمول خواهد داشت. براي دستیابی به این هدف همکاري سایر قوا و نهادها و مشارکت مردم، تشکلها، اتحادیه ها و سازمان مردم نهاد ضروری است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها