معاون علوم پزشکی گیلان:

مسافران در گیلان جابجا نشوند/ نگران گردش مجدد ویروس هستیم

معاون علوم پزشکی گیلان، از مسافران خواست دورهمی نداشته باشند و در استان جابجا نشوند و گفت: به دنبال حضور مسافران در گیلان نگران گردش مجدد ویروس در جامعه هستیم.

مسافران در گیلان جابجا نشوند/ نگران گردش مجدد ویروس هستیم

دکتر آبتین حیدرزاده از بستری شدن ۷۵ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۹۸ نفر وخیم است.

وی با بیان اینکه وضعیت بستری های استان گیلان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته بهتر است، افزود: نباید دچار اشتباه شویم، زیرا بیماری کرونا هنوز تمام نشده و باید همچنان به مبارزه خود ادامه دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش اثرگذار غربالگری و بیماریابی در کاهش مبتلایان، تصریح کرد: انجام غربالگری توسط نظام بهداشت و درمان کشور تنها یک بخش مبارزه با کروناست و افراد مشکوک نیز باید بعد از شناسایی قرنطینه دو هفته ای را جدی بگیرند و با دیگران رفت و آمد نداشته باشند.

حیدرزاده، ماسک زدن را مهمترین وظیفه مردم دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته با حضور مسافران در استان گیلان مواجه بودیم که ممکن است به سرعت وضعیت کرونایی ما را به سمت قرمز شدن هدایت کند.

وی با بیان اینکه بین پنج تا ۱۴ روز بعد از هر موج مسافرت با افزایش بستری های کرونایی مواجه هستیم، یادآور شد: از مسافران می خواهیم در خانه هایی که میهمان هستند بمانند و جداسازی با اهالی خانه را رعایت کنند و در فضای باز قرار گیرند.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مسافران خواست دورهمی نداشته باشند و در استان جابجا نشوند و گفت: به دنبال حضور مسافران در گیلان نگران گردش مجدد ویروس در جامعه هستیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها