۳۰ شرکت مهندسی اردبیل آماده مشارکت در بازسازی قره‌باغ هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل گفت: برای بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ جمهوری آذربایجان ۳۰ شرکت فنی و مهندسی در استان آماده مشارکت هستند.

۳۰ شرکت مهندسی اردبیل آماده مشارکت در بازسازی قره‌باغ هستند

محمدرضا انوری روز دوشنبه افزود:جلسات متعددی برای اعزام شرکت‌های مهدسی استان به قره‌باغ برگزار شده و به محض آمادگی طرف آذری مهندسان و نیروهای فنی این شرکت‌ها به جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد.

او با اشاره به فعالیت پیمانکاری و انبوه‌سازی افزود: ۲۴ شرکت مهندسی، یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت مشاوره، ۳۰ شرکت توانمند پیمانکاری و ۲۰۰ شرکت انبوه‌سازی در استان فعال هستند که در کشور پروژه های بزرگی را اجرا کرده و بعنوان شرکت‌های توانمند شناخته می شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که ۶هزار و ۵۰۰ نفر آنها دارای پروانه اشتغال می‌باشند که با توجه به تخصص و کارایی خود در بخش ساخت و ساز موفق عمل کرده‌اند.

رئیس جمهوری آذربایجان چندی پیش از کشورهای دوست این کشور خواست تا در بازسازی قره‌باغ مشارکت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل همچنین گفت: باتوجه به نبود تناسب پروژه‌های در حال اجرا و تعداد مهندسان در استان، اصلاح تعرفه خدمات مهندسی نیازمندی و معیشت مهندسان را تامین نمی‌کند اما می‌‍تواند حفظ و ارتقای کرامت و شان مهندسان را موجب شود.

وی اظهار کرد:دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در ساخت و ساز خود باید به قوانین نظام مهندسی و بحث نظارتی تمکین کرده و در این زمینه پایبند قوانین باشند.

انواری درباره برگزاری دوره آموزش مجازی افزود:سازمان پدافندغیرعامل کشور در نظر دارد دوره آموزشی مجازی با عنوان پدافند پرتوی را در راستای ارتقاء سطح آگاهی و دانش پدافند پرتوی در استان بصورت مجازی برگزار نماید.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها