مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

پیش بینی آخر هفته سرد در خراسان جنوبی/ کشاورزان مراقبت کنند

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از نفوذ توده هوای سرد به استان و سرما و یخبندان در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.

پیش بینی آخر هفته سرد در خراسان جنوبی/ کشاورزان مراقبت کنند

علیرضا خندان رو با اشاره به وضعیت جوی هوای استان بیان کرد: امروز، دوشنبه، در برخی نقاط استان افزایش وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان، افزایش ابر را خواهیم داشت، افزود: روز پنج شنبه تشدید ناپایداری ها، افزایش وزش باد، افزایش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

خندان رو بیان کرد: همچنین بارش پراکنده برف و باران برای روز پنج شنبه تا عصر جمعه در شمال و شمال شرق پیش بینی می شود.

کاهش محسوس دمای هوا

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در صبح جمعه و صبح شنبه دمای هوا ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی از سرما و یخبندان شبانه طی پایان هفته جاری خبر داد و گفت: از کشاورزان و دامداران خواستاریم سوخت کافی سالن های پرورشی، گلخانه ها و دامداری ها را تهیه کنند.

خندان رو خواستار استفاده بهینه در مصرف انرژی شد و افزود: همچنین کشاورزان محتویات سم پاش ها را تخلیه کرده و از سیستم های نوین آبیاری مراقبت کنند.

وی همچنین خواستار پرهیز از سفرهای غیر ضروری شد و افزود: با توجه به افزایش شدید باد در روز پنج شنبه، گلخانه داران نسبت به استحکام تاسیسات گلخانه اطمینان حاصل کنند.

خندان رو بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با منفی دو درجه سانتی گراد سردترین و دهسلم با ۲۴ درجه سانتی گراد گرم ترین مناطق بوده اند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها