توانمندسازی ۲۲۳ زن سرپرست خانوار در استان چهارمحال وبختیاری

زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اولویت سازمان بهزیستی توانمندسازی آنها در همه ابعاد است.

توانمندسازی ۲۲۳ زن سرپرست خانوار در استان چهارمحال وبختیاری

دکتر نرگس عسگری، مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: سه هزار و ۵۶۳ خانواده تحت حمایت بهزیستی استان می باشد که ایجاد اشتغال، تامین بیمه و پرداخت کمک های موردی، به عنوان راهکاری برای توانمندسازی آنها در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: بر اساس قانون باید سالیانه ده درصد از جامعه هدف توانمند و از چرخه حمایت خارج شود که بهزیستی استان نیز با پیگیری طرح ها و برنامه های مختلف در راستای رسیدن به این مهم گام بر داشته و موفق به توانمندسازی ۲۲۳ زن سرپرست خانوار در نه ماهه گذشته شده است.
عسگری به تشکیل و راه اندازی ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان با فعالیت ۱۴۰ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: گروه های همیار از سال ۷۹ با هدف اشتغال زنان و ارتقای کیفیت زندگی آنها، افزایش خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هدف و تغییر رویکرد حمایتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعال شده است.
وی افزود: بعضی از افراد با مشکل تامین ضامن رو به رو هستند که سازمان بهزیستی در قالب تشکیل ۳۴۰ گروه در برنامه تامین مالی خرد هم برای زنان سرپرست خانوار و هم جوانان آسیب پذیر و نیازمند مناطق حاشیه‌ای و روستاها در همکاری با بانک کشاورزی و موسسه تاک به آنها وام پرداخت می کند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها