افزایش قیمت گاز مایع در زنجان

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: نرخ مصوب سیلندر خانگی گاز مایع توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش یافت.

افزایش قیمت گاز مایع در زنجان

حمید حبیبی اظهار کرد: نرخ مصوب سیلندر خانگی گاز مایع توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۲۵ هزار ریال در سراسر کشور تعیین شده است. قیمت هر سیلندر گاز مایع از ۹۷۰۰ تومان به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

وی افزود: به همین خاطر هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه، مراتب را به سامانه پاسخ‌گویی و پیگیری شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به شماره ۱۲۴ اطلاع و پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: افرادی که به شبکه گاز شهری دسترسی ندارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی درخواست فرآورده‌های نفتی به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir اطلاعات خود را ثبت کرده و در فرآیند درخواست سوخت ثبت‌نام کنند. برای ثبت‌نام در دسترس بودن کدپستی محل سکونت، کدملی و اطلاعات فردی سرپرست خانوار، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات کارت بانکی سرپرست خانوار و اطلاعات افراد تحت تکفل نیاز است.

حبیبی با اشاره به توزیع کپسول سیلندر گاز مایع در استان، اظهار کرد: در استان زنجان ۳۸۰ روستا گازرسانی نشده که انرژی گرمایشی آن توسط نفت‌سفید و سوخت مصرفی پخت و پز آن توسط سیلندرهای گاز مایع تامین می‌شود. نظارت بر توزیع گاز مایع وظیفه وزارت صمت است و تامین و توزیع سیلندر گاز مایع بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده و این شرکت سوخت گاز مایع ۲۵ هزار خانوار را به ‌صورت شارژ سهمیه در کارت‌های بانکی سرپرست خانوار انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطرنشان کرد: در استان زنجان چهار شرکت تاسیسات گاز مایع وجود دارد و دستور اکید بر این شرکت‌ها، آن است که بدون محدودیت گاز مایع را توزیع کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها