معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فاز دوم کارخانه آجر دهدشت راه اندازی نمی‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز دوم کارخانه آجر دهدشت به دلیل مشکلات مالی راه اندازی نمی‌شود.

فاز دوم کارخانه آجر دهدشت راه اندازی نمی‌شود

حشمت الله صمیمی‌دوست در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار بررسی مشکلات مربوط به کارخانه آجر شهر دهدشت اظهار داشت: مشکلات مالی موجود سبب شده تا سرمایه‌گذار این کارخانه از راه اندازی فاز دوم این کارخانه عاجز باشد.

وی افزود: بخش حمایت از صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده پرداخت تسهیلات از مبلغ 10 تا 15 میلیارد تومانی را به این کارخانه داده بود، تا فاز دوم این کارخانه راه اندازی شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: آخرین تسهیلات کارخانه آجر دهدشت در سال 95 پرداخت شده و 80 میلیارد تومان مانده تسهیلات این کارخانه بوده و 8 مورد از تسهیلات پرداختی به این کارخانه در حالت مشارکت مدنی بوده و تبدیل به اقساط نشده‌ است.

نیک اقبالی افزود: تسهیلات دریافتی کارخانه آجر دهدشت مشمول ماده 141 قانون تجارت شده و این کارخانه برای استمهال، تقسیط و دریافت تسهیلات از مشمولیت این ماده خارج شود.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان مصوب نمود، که تسهیلات کارخانه آجر دهدشت از طریق بانک صنعت و معدن استمهال و بدون پیش پرداخت و با یکسال تنفس انجام شود.

مطابق این مصوبه تصمیم تنفس یکساله به کارخانه آجر دهدشت جهت راه اندازی فاز دوم این کارخانه است و باید کارخانه آجر تلاش کند تا از ماده 141 قانون تجارت خارج شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها