استاندار خوزستان:

موارد مشکوک به هپاتیت A باغملک در دست بررسی است

استاندار خوزستان گفت: موارد مشکوک به هپاتیت A که در یک روستای شهرستان باغملک مشاهده شده توسط کارشناسان در حال بررسی است.

موارد مشکوک به هپاتیت A باغملک در دست بررسی است

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان بیان کرد: گزارشی مبنی بر مشاهده ۱۶ مورد اسهالی در صیدون باغملک و چهار مورد در شهرستان کارون دریافت شد که دستور بررسی لازم به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب خوزستان داده شده است.

وی گفت : طبق گزارش اعلام شده ۲ تا سه نفر از موارد یاد شده مربوط به افرادی است که از استانهای همجوار برای دیدار با خویشاوندان به استان آمدند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در شورای سلامت استان مسایل مربوط به حوزه سلامت اعم از بیماری‌های غیر واگیر، مرگ و میر زودرس، دیابت و تصادف مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا با بررسی کامل و متناسب با شرایط روز، این مباحث کنترل شوند.

شریعتی گفت: در موضوع خودکشی که به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود و می‌تواند در حوزه سلامت قرار گیرد، مقرر شد روند رو به کاهشی در سال‌های اخیر که با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان صورت گرفت را ادامه دهیم و در صورت نیاز و با توجه به شرایط جدید جامعه، مداخله بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع آب و فاضلاب روستایی و مشکلاتی که در این زمینه در روستاهای شهرستان شوش وجود دارد بیان کرد: مقرر شد که تا پایان سال مشکل آب و فاضلاب روستاهای شهرستان شوش از جمله مسیر خلیفه حیدر ساماندهی شود.

وی همچنین گفت: مرکز بهداشت خوزستان هم موظف شد تا با ارایه آمار دقیقتر و شرح مطلوبیت‌ها به اخذ تصمیمات بهتر و درست کمک کند.

استاندار خوزستان با اشاره به نشستی با حضور دکتر محمدصادقی، رییس بسیج جامعه پزشکی کشور در استانداری خوزستان افزود: در این نشست طرح شهید سلیمانی (بیماریابی محله به محله در زمینه کرونا) مورد بررسی قرار گرفت، و اعلام شد بسیج جامعه پزشکی خوزستان در این طرح فعالیت خوبی از خود نشان داد و با کمک بسیج استان، سپاه حضرت ولی عصر (عج)، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خوزستان با کنترل بیماری از وقوع پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: روند کاهش شیوع کرونا در خوزستان پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی به دلیل اقدامات صورت گرفته آغاز شده بود و با اجرای این طرح شاهد افزایش سرعت کاهش شیوع بیماری در خوزستان بودیم و از این رو تعداد بستری ها و فوتی های مبتلایان به بیماری کرونا به سرعت کاهش پیدا کرد و توانستیم روزهای بدون فوتی کرونا را در استان داشته باشیم.

شریعتی با بیان اینکه به دلیل آبی شدن وضعیت خوزستان و رفع محدودیت فعالیت برخی مشاغل، در هفته اخیر شاهد افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان به میزان بسیار کم بودیم، گفت: کاهش دمای هوا در خوزستان که موجب به وجود آمدن فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب هوا می‌شود، می‌تواند مردم را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد.

وی افزود: به همین دلیل از مردم خوزستان تقاضا می‌شود با رعایت بیشتر نکات بهداشتی و چشم پوشی از انجام فعالیت غیرضروری و همچنین توجه به دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا و ایجاد تهویه مناسب، چه در محل کار و چه در منزل، از خود و اطرافیان خود مراقبت کنند.



74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها