۷۹ میلیون دلار کالا در قشم تولید شد

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال افزون بر ۷۹ میلیون دلار کالا توسط ۲۰۲ شرکت تولید شد.

۷۹ میلیون دلار کالا در قشم تولید شد

محمد مهدی برنجی روز پنجشنبه افزود: این شرکت‌ها با سرمایه‌ای افزون بر ۳۴ هزار میلیارد ریال و هشت میلیون دلار فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ طرح سرمایه گذاری ریالی- ارزی با ارزش بیش از ۵۵۴ میلیارد ریال و ۷۷ میلیون یورو ایجاد شده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های شیلات، صنعتی، نفت و انرژی در منطقه آزاد قشم در دست احداث است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۶ هزار و ۳۵۰ نیروی کار در قالب شرکت‌های تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که بسیاری از محصولات تولیدی این شرکت‌ها به حوزه صادرات اختصاص دارد.

ثبت اطلاعات انبارها در قشم ضروری است

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه انبارها برای کنترل دقیق گردش کالا در کشور و همچنین شفاف‌سازی در این حوزه، ثبت اطلاعات انبارها در قشم ضروری است.

وی افزود: در مرحله اول این طرح، واردکنندگان و مراکز خرید فروش و نگهداری عمده کالا در منطقه آزاد قشم موظف هستند تا در اسرع وقت، اطلاعات انبارهای خود را در سامانه WMS.FREEZONES.IR ثبت کنند.

برنجی ادامه داد: این تصمیم براساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از سوی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و به تمامی مناطق ابلاغ شده است.

وی گفت: فعالیت واحدهایی که از ثبت اطلاعات در سامانه خودداری کنند با محدودیت مواجه می‌شود.

برنجی در پایان تاکید کرد: ارایه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد قشم به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه ذکر شده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها